Monday, Dec 6, 2021

صفحه نخست » پشت پرده مذاکرات برجامی در وین و عزم راسخ ملت ایران، علی اکبر امیدمهر

Aliakbar_Omidmehr.jpgوقتی پسر علیرضا مرندی، وزیر بهداشت اسبق (مشاور پزشکی فعلی خامنه‌ای، در مورد ممنوعیت واردات واکسن‌های معتبر، از جمله فایزر و کشتار جمعی، که بخاطر فتوای رهبر رژیم، در سراسر کشور بخاطر نبود واکسن معتبر، در مقابل ویروس وارداتی، از چین و تلف شدن بودجه یک میلیارد دلاری، توسط محمد مخبر، از نزدیکان بیت رهبری، برای تولید واکسن داخلی و به سرانجام نرسیدن این هزینه گزاف، رخ داد و هنوز میدهد) بعنوان مشاور تیم برجامی چهل نفره (یک مویز و چهل قلندر) در وین، صحبت از طرح ب، یعنی گسترش برنامه هسته‌ای (تولید بمب اتمی) می‌کند. بسیاری از درهای بسته پشت پرده این مذاکرات را، باز و راز‌های نهفته را، هویدا می‌کند.

برای حصول به توافق ۲۰۱۵ نیز، با مطرح کردن به یک باره سایت فردو و غنی سازی بیست درصدی، که باصطلاح، در حال انجام در آن بوده، افکار عمومی را، به سمتی هدایت کردند. که بعدا معلوم شد. به آن شکلی که، در مورد خطر فردو تبلیغ شد. خطرناک نبوده است. اکنون، با تکرار این سناریو و اعلام همه اهالی پنج به علاوه یک، که مذاکرات وین، به بن بست رسیده، درست همان تاکتیک قبل از توافق مزبور، به اجرا در آمده، که تیم مزبور به تصور این که، مخالفین و معاندین برجامی، روی مسئله توافقات، خرابکاری نکنند. از همان تاکتبک‌ها، برای حصول به استراتژی هفت سال پیش، استفاده نمایند. که بنظر میرسد. مشابه تیم جان کری در آن زمان، با لابی‌های مربوطه، به تیم جدید نیز، مشورت هایی، برای حصول بی درد سر، به توافق، همانند سال ۲۰۱۵ می‌دهند. چون ابزار قدرتمند آن روز‌های این تیم نیز، شرط تعطیلی فردو و توقف غنی سازی بیست در صدی، در آن بود. اکنون، صحبت از فردو و تولید اورانیوم نظامی ۶۰ در صدی و بیشتر می‌کنند. تا این بار نیز، فردو را، تعطیل و به بهانه این تعطیلی و رسیدن به توافق نهایی، بار دیگر، دریافت پول و امکانات بهتر و بیشتر، برای ادامه شرارت‌ها، در منطقه و توسعه هلال شیعه، با جنگ‌های نیابتی و چه بسا این بار در شرق کشور نیز (دکترین همیشگی خامنه‌ای در کاشتن دشمن فرضی در اطراف ایران و به بهانه آن، اجرای سیاست همیشگی النصر بالرعب در داخل کشور و سرکوب ملت) میسر گردد. بخصوص اینکه خامنه‌ای در سخنرانی اخیرش، با این عبارت عجیب: انشاءالله، تحمل سختی‌ها، ملت را، به اوج خواهد رساند. با نوعی ریشخند و تمسخر، آن را، تذکارو به ملت هشدار داده است.
وقتی درست، بعد از اعلام به بن بست رسیدن مذاکرات وین، رئیس جمهور فرانسه، یک قرارداد ۱۹ میلیارد دلاری فروش جنگنده رافائل، با امارات منعقد می‌کند و اجرای مفاد قرارداد ۲۳ میلیارد دلاری آمریکا، در تحویل جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات نیز، برای بعد از خاتمه مذاکرات وین، در راه است.‌شان نزول روی کار آوردن رژیم ترسناک جمهوری اسلامی، درهارتلند منطقه، یعنی ایران، روشن می‌گردد: کاشتن گرگی درنده و تیز دندان برای ترساندن و باج گیری از گوسفندان، بخاطر منافع ملی خودشان و به ضرر منافع ملی مردم ایران و ملل منطقه، با تداوم حکومت رژیم ولی فقیه در خاورمیانه.
لازم به یادآوری است. که در آستانه توافق برجام ۲۰۱۵ بیانیه مشترکی، از سوی پنج بعلاوه یک، تحت عنوان بیانیه مطبوعاتی - هسته‌ای لوزان، منتشر شد. که برابر آن، غنی سازی در فردو، تعطیل و اقدامات رژیم در آن، به امور پژوهشی- علمی خلاصه گردید و در مقابل قرار شد. تاسیسات نطنز، به عنوان تنها مرکز غنی سازی به کار خود، ادامه دهد.
با توجه به مراتب فوق، به نظر می‌رسد. این بار نیز چنین خواهد شد و کنترل سایت هسته‌ای نطنز نیز، به عهده اسرائیل و اقدامات درونی- زمینی- هوائی این کشور، گذاشته میشود. اقدام اخیر جمهوری اسلامی، برای آمادگی دفاعی و تمرین سپر هوایی نطنز، برای خنثی کردن حملات جنگندهای اف ۳۵ اسرائیل، در همین راستا بوده است.
مخلص کلام این که: درین معامله، همه طرفین، به نان و نوایی رسیده و شادند. هر یک به نیات و منافع خود میرسند. اما از نظر ملت ایران، این معامله، بی انصافانه، نابرابر و علیه منافع مردم ایران بوده و همانطور که، در پی تجربیات مبارزاتی دهه‌های گذشته، سرانجام در تظاهرات اخیر کشاورزان و مردم اصفهان، با پشتیبانی شهرکرد و بختیاری‌ها، به آنان دیدیم. به مصداق کس نخارد پشت من، جز ناخن انگشت من و عزم راسخ مردم مصمم و غیور این دو استان ایران، درس بزرگی، برای کل ملت ایران بود. که سرانجام در یک پیچ تاریخی مهم و بزرگ، سرنوشت خود را، با همدلی و اتحاد و تداوم مبارزه، با شیوه‌های حساب شده، جدید و ساختار شکن، تا پیروزی نهایی، رقم بزنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy