Monday, Dec 6, 2021

صفحه نخست » رئیسی: با کسری بودجه جدی مواجه‌ایم، اگر حل نشود مشکلات جدی برای کشور ایجاد می‌شود

Raeisi.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی، در اظهاراتی به مناسبت صدمین روز فعالیت دولتش، گفت: «با کسری بودجه جدی مواجه هستیم و این کسری بودجه را باید تا آخر سال حل کنیم. اگر کسری بودجه حل نشود، مشکلات جدی برای کشور ایجاد می‌کند.»

رئیسی با وجود اعتراف به مشکلات کسری بودجه، گفت دولت او «به هیچ‌عنوان اقتصاد را یعنی بودجه سال ۱۴۰۱ را» بر اساس احتمال رفع تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی تنظیم نمی‌کند.

با خروج آمریکا از برجام و اعمال دوباره تحریم‌های بین‌المللی علیه جمهوری اسلامی، درآمدهای نفتی و غیرنفتی این کشور شدیدا کاهش یافت و راه برای مبادله‌های بانکی برای جمهوری اسلامی دشوار شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

رئیسی درباره تلاش‌های دولتش برای درآمدزایی به فروش اموال دولتی و افزایش مالیاتها اشاره کرد و گفت: «کسانی هستند که درآمدهای سرشاری دارند اما از دادن مالیات فرار می‌کنند. اینها باید مالیات‌شان را پرداخت کنند. دوم مولدسازی دارایی‌های دولت است. دولت یکسری از دارایی‌هایی دارد که اینها مولد نیستند و از طرف دیگر به عنوان دارایی‌های مازاد دولت تلقی می‌شوند. به هر دستگاهی نگاه می‌کنید، زمین و ساختمان و امکاناتی دارد و این امکانات را فریز کرده است. برای چه؟»

در حالی که وضعیت تولید در ایران به دلیل تحریم‌های بین‌المللی با مشکلات جدی مواجه است، رئیسی بدون اشاره به این تحریم‌ها قول داد که این وضعیت را بهبود بخشد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy