Wednesday, Dec 8, 2021

صفحه نخست » سپاه پاسداران یک زن لزبین ایرانی را در مرز ترکیه دستگیر کرد

sheshrang_120821.jpgشش رنگ - مطلع شده که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یک زن لزبین به نام ساره را در استان آذربایجان غربی بازداشت کرده‌است.

بر اساس اطلاعاتی که به دست شش‌رنگ رسیده، ساره ۵ آبان ۱۴۰۰ هنگام عبور از مرز و رفتن به ترکیه دستگیر شده و دیگر خبری از او در دست نیست.

در ۱۵ آبان ماه، چند روز پس از دستگیری ساره، خبرگزاری تسنیم وابسته به نیروهای امنیتی خبر داد که سپاه پاسداران افرادی را با اتهام «تشکیل باند قاچاق دختران و حمایت از همجنسگرایی» در آذربایجان غربی بازداشت کرده که به نظر می رسد این خبر با دستگیری ساره مرتبط باشد.

در اطلاعیه سپاه، یکی از اتهامات این افراد که «شبکه قاچاق» خوانده بود، «ارتباط و پشتیبانی از گروه‌های همجنس‌گرایی» اعلام شده که «تحت حمایت سرویس‌های اطلاعاتی فرامنطقه‌ای فعالیت می‌کردند».

ساره کیست؟

ساره، ۲۸ ساله ساکن و شاغل در کردستان عراق بود. او چندی پیش بعد از مصاحبه‌ با بی‌بی‌سی فارسی در مورد شرایط افراد ال‌جی‌بی‌تی در کردستان عراق، توسط پلیس کردستان عراق شناسایی و دستگیر و مدت ۲۱ روز زندانی شد.

ساره برای فرار به ترکیه و نجات خود مجبور شده بود در بخشی از مسیر از مرزهای ایران عبور کند، او با توجه به شرایط موجود و احتمال دستگیری هنگام عبور از مرز، ساعاتی قبل از رفتن به سمت ترکیه، با شفافیت و شجاعت بسیارویدئوهایی تهیه کرده و برای یک فرد معتمد خود که مایل نیست نامش فاش شود، فرستاده بود تا در صورت دستگیری، صدایش را به گوش رسانه‌ها و سازمان های حقوق بشری برساند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy