Sunday, Dec 12, 2021

صفحه نخست » عباس عبدی، اولین مهره ای که در ماجرای حمله به گوهر عشقی سوخت + اولین واکنش حکومت به سوء قصد

abdi_121221.jpgعباس عبدی، فعال اصلاح‌طلب: یک فرض این است که مخالفان حکومت به گوهر عشقی حمله کرده باشند

عباس عبدی حمله به گوهر عشقی را مجرمانه خواند و نوشت حمله یا با اطلاع رسمی بوده «‌که واویلاست یا افراد خودسر طرفدار مرتکب شده‌اند یا مخالفان برای بدنام کردن حکومت.اگر یکی از این دو حالت باشد باید فوری موضع‌گیری رسمی و اقدام موثر کرد در غیر این صورت اذهان متوجه حالت اول می‌شود»

اولین واکنش حکومت:

موسی غضنفرآبادی، رئیس پیشین دادگاه انقلاب تهران و رئیس فعلی کمیسیون حقوقی مجلس در واکنش به سوء قصد به جان گوهر عشقی، مادر ستار بهشتی گفت: «دستگاه‌های امنیتی و انتظامی باید اقدامات لازم را انجام دهند». او در ادامه با بیان اینکه «در جایی ممکن است سرقتی انجام شود و سارق مشخص نباشد، اما مهم این است که هر کسی به وظیفه قانونی خودش نسبت به شناسایی و کشف موضوع جرم و مجرمین عمل کند»، کوشید مسأله را به یک سرقت تقلیل دهد.

غضنفرآبادی همچنین گفت: «قانون باید از هرکسی که در جمهوری اسلامی ایران زندگی می کند حمایت کند؛ تفاوتی نمی کند چه کسی است، مسلمان است یا غیر مسلمان، انقلابی است یا ضدانقلاب است.». او افزود: «باید حاکمیت و دستگاه‌های مربوطه نسبت به احقاق حقوق افرادی که مورد آسیب قرار گرفته‌اند اقدامات لازم را انجام دهند و اینکه افرادی کارهایی کنند و فکر کنند قانون با آنها برخوردی نخواهد داشت، اشتباه است.»

این نماینده مجلس مدعی شد که در دستگاه قضایی «حتما» اراده‌ای برای شناسایی ضاربان وجود دارد. گوهر عشقی، در روز ۱۸ آذر در مسیر رفتن به مزار فرزندش، کارگر وبلاگ نویسی که در سال ۱۳۹۱ در بازداشتگاه نیروی انتظامی جان باخت توسط راکبان «ناشناس» دو موتورسیکلت هل داده و مصدوم شده بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy