Tuesday, Dec 14, 2021

صفحه نخست » فرانسه فوت یک پناهجوی ایرانی در حادثه غرق شدن پناهجویان در کانال مانش را تایید کرد

alipour.jpg ایران اینترنشنال - وزارت کشور فرانسه اعلام کرد از میان ۲۷ پناهجویی که اخیرا در کانال مانش غرق شدند و جان باختند، هویت ۲۶ نفر شناسایی شده است و یکی از آنان یک مرد کرد ایرانی است.

پیشتر منابع حقوق بشری نام این پناهجوی ایرانی را سیروان علیپور ۲۳ ساله اهل شهر سردشت اعلام کرده بودند.

حادثه غرق شدن یک قایق بادی سه هفته پیش در آب‌های نزدیک شهر ساحلی گراند سنت در شمال فرانسه روی داد و بر اساس گفته یکی از بازماندگان این حادثه، ۳۳ نفر سوار بر این قایق بودند.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده که تنها دو مرد، یک عراقی و یک سودانی از این حادثه نجات یافتند.

👈 مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

همچنین دادستان پاریس اعلام کرد که قربانیان این حادثه، ۱۷ مرد، ۷ زن، یک نوجوان ۱۶ ساله و یک کودک ۷ ساله بوده‌اند.

این پناهجویان جان‌باخته شامل ۱۶ کرد عراقی، یک کرد ایرانی، سه نفر اهل اتیوپی، چهار افغان، یک نفر اهل سومالی و یک مصری بودند.

هنوز یکی از کشته‌شدگان این حادثه شناسایی نشده است. همچنین تحقیقات درباره دلایل غرق شدن این قایق نیز به پایان نرسیده است.

بر اساس آمار وبسایت هه‌نگاو، از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون دست‌کم ۸ پناهجوی کرد ایرانی در مسیر فرار از ایران به سوی اروپا جان خود را از دست داده‌اند.

سال گذشته، غرق شدن یک خانواده پنج نفره پناهجوی ایرانی اهل سردشت در راه رسیدن به بریتانیا و در کانال مانش، واکنش‌های گسترده‌ای را در میان رسانه‌ها و کنشگران بریتانیایی و فرانسوی برانگیخته و بسیاری از فعالان خواستار اقدام دولت فرانسه و بریتانیا در تامین امنیت پناهجویان شدند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy