Thursday, Dec 16, 2021

صفحه نخست » کرمان موتور و عرضه کلاغ به جای قناری

جواد عسگری - رادیو فردا

شرکت کرمان موتور شروع به عرضه یک خودرو چینی درجه دو در ایران با نام جک اس۵ کرده است که با قیمتی حدود یک میلیارد تومان، قیمتی نزدیک به یک خودرو ژاپنی تویوتا را در کلاس خود، در بازار جهانی دارد.

crow.jpgخودرو چینی جدید با قیمت عجیب به ایران آمد

جک اس۵ جدید، محصول جدید کرمان موتور است که اخیراً به تعداد محدود وارد بازار ایران شده است. این شرکت خودروساز در ایران با وجود سابقه ۳۰ ساله، تنها این خودروها را در ایران مونتاژ می‌کند.

نسخه جدید این خودرو چینی نسبت به گذشته تغییرات خاصی نداشته و سازنده در آن از پیشرانه توربو مجهز به سیستم پاشش مستقیم سوخت استفاده کرده است. برخی کارشناسان احتمال می‌دهند با توجه به کیفیت بنزین ایران، در آینده جک اس‌۵ جدید با مشکل مواجه خواهد شد.

این خودرو مجهز به موتور ۱.۵ لیتری توربو با حداکثر قدرت ۱۷۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن متر است. این موتور به سامانه تزریق مستقیم سوخت مجهز است. نیروی موتور توسط جعبه دنده شش سرعته خودکار دوکلاچه به محور جلو منتقل می‌شود. از تجهیزات آن می‌توان به سان‌روف، صندلی برقی راننده، کی لس، کروز کنترل، چهار کیسه هوا و سنسور باران اشاره کرد.

با وجود بی نام و نشان بودن این برند در بازار جهانی، این خودرو حدود دو برابر قیمت آن در چین در ایران فروخته می‌شود و قیمت آن هم قیمت یک شاسی‌بلند سایز متوسط تویوتا در بازار جهانی است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

قیمت این خودرو توسط برخی رسانه‌های خودرویی در ایران حدود یک میلیارد تومان عنوان شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy