Thursday, Dec 16, 2021

صفحه نخست » رژیم ایران به رهبران القاعده پناه می‌دهد

alqaeda.jpg رادیو بین المللی فرانسه ـ ناصر اعتمادی ـ وزارت امور خارجۀ آمریکا با انتشار گزارشی اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران همچنان به رهبران القاعده پناه می دهد و فعالیت‌های تروریستی را هدایت می‌کند.

"جان گادفرای" هماهنگ‌کنندۀ مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجۀ آمریکا با اظهار این مطلب به مناسبت معرفی گزارش سالانۀ این وزارتخانه گفت : حمایت جهانی حکومت ایران از تروریسم موضوعی تازه یا ناشناخته نیست و پناه دادن به رهبران القاعده در واقع گویای استفادۀ رژیم ایران از تروریسم برای رسیدن به اهداف خود در سیاست خارجی است.

"جان گادفرای" در جای دیگری از سخنانش افزوده است که حضور رهبران القاعده در ایران، به آنان نیز امکان می‌دهد که به عنوان یک شبکۀ جهانی تروریستی فعال بمانند.

هماهنگ کنندۀ مبارزه با تروریسم در وزارت امور خارجۀ آمریکا با اشاره به حمایت رژیم ایران از گروه های شبه نظامی در عراق، سوریه، یمن، لبنان و بحرین گفته است که حکومت ایران همچنان بزرگترین حامی تروریسم در منطقه به شمار می رود. او تأکید کرده که ایالات متحد آمریکا از طریق تماس های متعدد دیپلماتیک کوشیده با حضور حزب‌الله لبنان در آمریکای مرکزی، آمریکای جنوبی و اروپا مقابله کند. وی سپس تصریح نموده که در نتیجۀ این تماس‌ها دست کم ٩ کشور تدابیر مهمی در سال گذشته علیه حزب الله اتخاذ کردند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

گزارش وزارت امور خارجۀ آمریکا می افزاید که شبه نظامیان حوثی همچنان از حمایت‌های نظامی جمهوری اسلامی از قبیل پهپاد و موشک های بالستیکی برخوردارند و به پشتوانۀ این سلاح ها حوثی ها به زیرساخت های عربستان از جمله فرودگاه ها و تأسیسات نفتی این کشور حمله می‌کنند.

گزارش وزارت امور خارجۀ آمریکا سپس افزوده است که ایران از طریق نیروی قدس و واحد اطلاعات نظامی خود در منازعات منطقه ای به ویژه در سوریه و یمن فعال است.

وزارت امور خارجۀ آمریکا در پایان از حزب الله لبنان به عنوان خطرناک ترین و مجرب ترین متحد تروریستی رژیم ایران یاد کرده که در عین حال مناطق مهمی در لبنان را در کنترل خود دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy