Monday, Dec 20, 2021

صفحه نخست » شلیک ضدهوایی در اطراف نیروگاه هسته‌ای بوشهر

bushehr_121821.jpgالعربیه - بر اساس ویدیوها و تصاویری که در رسانه‌های اجتماعی منتشر شده است، یک پدافند هوایی در اطراف نیروگاه هسته‌ای بوشهر، اهدافی را در آسمان منهدم کرد.

محمد تقی ایرانی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر، صبح دوشنبه، 20 دسامبر، مدعی شد که «نیروهای مسلح» این کشور در اقدامی «از قبل هماهنگ‌شده»، رزمایشی بر فراز نیروگاه اتمی بوشهر در جنوب این استان برگزار کردند.

او درخصوص ماهیت این «نیروهای مسلح» جزئیات بیشتری ارائه نداد اما گفت این «رزمایش» ساعت 5 بامداد به وقت محلی انجام شده است.

مقامات اسرائیل پیش‌تر ضمن ابراز نگرانی از پیشرفت برنامه هسته‌ای ایران و با اعلام عدم رضایت از توافق هسته‌ای موسوم به «برجام»، خبر داده بودند که در حال آمادگی برای حمله احتمالی به مراکز هسته‌ای ایران هستند.

رسانه‌های اسرائیلی در این زمینه گزارش دادند که بنی گانتز، وزیر دفاع اسرائیل به واشینگتن اطلاع داده که دستورالعمل‌های لازم را به ارتش اسرائیل برای احراز آمادگی در مورد گزینه نظامی علیه ایران داده که با مخالفتی از سوی واشنگتن مواجه نشده است.

با توقف بدون نتیجه دور هفتم مذاکرات هسته‌ای وین، احتمال حمله اسرائیل به مراکز هسته‌ای ایران تشدید یافته است.

صدای انفجار در بوشهر "مربوط به رزمایش دفاعی بوده است"

معاون سیاسی امنیتی استان بوشهر گفت شنیده شدن صدای انفجار در اطراف نیروگاه اتمی بوشهر ناشی از رزمایشی بوده که بامداد دوشنبه ۲۹ آذر برگزار شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، معاون سیاسی و امنیتی استاندار بوشهر در جمع خبرنگاران اعلام کرده که این صدا مربوط به رزمایشی بوده که بر فراز نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شده است.

خبرگزاری فارس در گزارشی اولیه، به نقل از «شنیده‌های غیررسمی» خبرنگار خود اعلام کرد که یک پهپاد ناشناس منهدم شده است، اما ساعتی بعد، فرمانده پدافند هوایی منطقه نطنز به شبکه خبر گفت: «ساعتی پیش برای ارزیابی آمادگی میدانی یکی از سامانه‌های موشکی منطقه آزمایش شد و جای هیچ‌گونه نگرانی نیست.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy