Tuesday, Dec 21, 2021

صفحه نخست » چین یک شهر ۱۳ میلیونی را قرنطینه کرد

china.jpg رادیو بین المللی فرانسه - در حالی که سویۀ اومیکرون با شتابی فزاینده در چهارگوشۀ جهان پخش می‌شود، چینی‌ها بار دیگر به قرنطینۀ بسیار سختگیرانه متوسل شدند تا در آستانۀ بازی‌های المپیک زمستانی پکن از شیوع گستردۀ اپیدمی جلوگیری کنند. معلوم نیست که شهر "شی‌آن" که در قرنطینه قرار گرفته با سویۀ جدید ویروس کرونا - اومیکرون - مواجه شده یا خیر.

از روز چهارشنبه ۲۲ دسامبر، شهر "شی‌آن" (Xi'an) در قرنطینه قرار گرفت. هیچکس حق خروج از خانه را ندارد مگر در موارد اضطراری. از هر واحد مسکونی، یک نفر مجاز خواهد بود که هر دو روز یک بار، خرید خانه را انجام دهد. تمامی شرکت‌ها و ادارات تعطیل خواهد بود، مگر سوپرمارکت‌ها، مؤسسات درمانی و برخی دیگر فعالیت‌های ضروری. ۸۵درصد پروازها از مبدأ یا به مقصد شی‌آن متوقف شده و راه‌های ورود و خروج این شهر ۱۳ میلیونی تحت نظر قرار گرفته است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

دولت چین معمولاً آمار دقیقی از وضعیت اپیدمی منتشر نمی‌کند اما مدعی است که از یک سال قبل "استراتژی کووید صفر" را با موفقیت پیش برده، به طوری که شمار موارد روزانۀ ابتلا در این کشور معمولاً کمتر از صد نفر است.

پکن اعلام کرده که در شهر "شی‌آن"، تعداد ابتلا طی یک روز ناگهان ۵۲ مورد بیشتر از میانگین بوده و به همین دلیل تمامی شهر را فوراً قرنطینه کرده است. مقامات چینی نگفته‌اند که در شی‌آن کدام سویه از ویروس کرونا در کار است اما آنان حدود سه هفته قبل خبر داده بودند که اولین مورد ابتلا به اومیکرون را در کشور شناسایی کرده‌اند.

سختگیری دولت چین در اعمال قرنطینه البته تازگی ندارد، اما این بار نزدیکی بازی‌های المپیک پکن باعث شده که چینی‌ها هیچ ریسکی را نپذیرند و با مشاهدۀ اولین نشانه‌های خطر، قرنطینه را با قاطعیت و سختگیری شدید برقرار کنند.

با برگزاری بازی‌های آینده (از چهارم فوریه)، پکن تنها شهر جهان خواهد بود که هم المپیک تابستانی (سال ۲۰۰۸) و هم المپیک زمستانی را میزبانی کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy