Monday, Jan 10, 2022

صفحه نخست » یک سناریوی خطرناک و مزورانه در باره عمدی بودن سقوط هواپیمای اوکراینی؛ ف. م. سخن

ED973DFF-57FF-4E24-AC93-3196F356C4DA.jpegفضای مجازی، فضای بحث ها و مطرح شدن نظرهاست.

از فکت های غیر قابل انکار، تا فرضیات، تا دروغ های غیر عمدی و تا مطالب فیک و بر اساس برنامه، منتشر شده همه و همه در این فضا مطرح می شود.

از دیروز که پدر و مادر فرزند از دست داده موضوع «عمدی» بودن سرنگون کردن هواپیمای اوکراینی را مطرح کردند، تا امروز که مشخص شد حاجی سلامی، فرمانده عقب مانده و کوته فکر سپاه پاسداران گفته است که اگر هواپیمای اوکراین زده نمی شد میان ج.ا. و امریکا جنگ در می گرفت و تعداد زیادی انسان کشته می شد، و دنبال کنندگان خبر های سیاسی، این گفته ی فرمانده ساده لوح را حمل بر عمدی بودن زدن هواپیمای اوکراین کرده اند، موضوع عمدی و غیر عمدی بودن زدن هواپیمای اوکراین در عرصه ی مجازی به شدت مطرح شده است.

نکاتی که من بر اساس فرضیات و نه قطعیات، خدمت خوانندگان عزیز عرض می کنم و تقاضا دارم هنگام فکر کردن به این موضوع به آن ها توجه کنند این است که چطور پدر و مادری که خود در داخل حکومت فعال هستند و جزو خانواده های متصل به هم حکومتی حاکم بر ایران هستند، با این صراحت، در گفت و گو با «انصاف نیوز» که خبرگزاری حکومتی ست، بدون ترس و عواقب بعدی، موضوع عمدی بودن زدن هواپیمای اوکراینی را مطرح می کنند و انصاف نیوز دست به انتشار نوار کامل سخنان آن ها می زند؟

اگر این گفت و گو در یکی از رسانه های خارج از ایران مطرح می شد شکی در آن به وجود نمی آمد ولی آیا خبرگزاری حکومتی، می تواند در ایران امروز، صریحا بگوید که زدن هواپیمای اوکراینی عمدی بوده است و بلایی بر سر ش نیاید؟

چطور درست در آستانه ی دومین سالگرد زدن هواپیما و برگزاری دادگاه فرمایشی برای ده تن نظامی موضوعی که سلامی مطرح کرده است فاش می شود؟

یک چیز را قطع می دانم:
به طور مطلق و در نهایت، سران اصلی حکومت و سپاه به عنوان کسانی که به عمد هواپیما را ساقط کرده اند معرفی نخواهند شد.

سناریوی خطرناک می تواند این باشد که چند تن یا همگی افرادی که دادگاهی شده اند را به عنوان عوامل اسراییل و امریکا معرفی کنند که به «عمد» به هواپیمای مسافربری شلیک کرده اند تا تصویر جمهوری اسلامی را در جهان تخریب کنند.

با این طرح گریبان جمهوری نکبت از دست مردم و خانواده های بازماندگان و مقامات رسمی بین المللی رها خواهد شد. در این صورت حتی نیازی به دادن خسارت مالی به بازماندگان این جنایت نخواهد بود.

یا این که عواملی از دولت حسن روحانی، که امروز مغضوب رهبر ی ست دستور دهنده ی زدن عمدی هواپیما بوده اند.

این سناریوها فرضی ست و هیچ پشتوانه ی اسنادی و فکت برای آن ها وجود ندارد ولی تصور می کنم فکر کردن به آن ها در این فضای پر آشوب بتواند مانع تعجب کردن آتی بسیاری از ایرانیان بشود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy