Saturday, Jan 15, 2022

صفحه نخست » "سرهنگی که یک شبه از مقام قهرمانی ملت به درجه مزدوری حکومت سقوط کرد"

sarhang_011522.jpgسرهنگ هلاکو احمدیان: لازم بود شفاف‌سازی کنم؛ من کماکان یک سرباز کلاه‌سبز میهن هستم

کیهان لندن - سرهنگ هلاکو احمدیان فرمانده زودتر از موعد بازنشسته شده‌ی «تیپ ۶۵» نیروهای ویژه نیروی زمینی ارتش (نوهد) در ویدیوئی کوتاهی که خود به تازگی پخش کرده است، با دفاع از آنچه در جمع کلاه‌سبزها گفت تأکید کرد گفته‌هایش باعث ارتقاء روحیه نیروها شده و شفاف‌سازی‌هایی بود خطاب به چند نفر افراد خاص که باید انجام می‌شد.

وی در این ویدئو گفته است: «چون در مدت فرماندهی من در نوهد یکسری مسائل حاشیه‌ای وجود داشت نیاز بود وقتی از جمع کلاه‌سبزها خداحافظی می‌کردم و بازنشسته شوم شفاف سازی کنم و مواردی را اشاره کنم که باعث ارتقاء روحیه نفرات شد و از آن استقبال کردند.»

- «نیاز بود وقتی از جمع کلاه‌سبزها خداحافظی می‌کردم و بازنشسته شوم شفاف‌سازی کنم و مواردی را اشاره کنم که باعث ارتقاء روحیه نفرات شد و از آن استقبال کردند».

-«مخاطب من چند نفر افراد خاص بودند و باید این توضیحات داده می‌شد... به مسائل حاشیه‌ای توجه ندارم و کماکان یک سرباز کلاه‌سبز هستم و برای دفاع از دین و میهن و نظام کشورم در خدمت مردم غیور ایرانزمین هستم».

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

- آینده نشان خواهد داد که در صف‌بندی‌ها و جابجایی‌های ناگزیز اجتماعی از جمله در بدنه نظام و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی چه کسانی پشت جمهوری اسلامی خواهند ایستاد و چه کسانی در کنار ایران و مردم قرار خواهند گرفت.

سرهنگ احمدیان با اشاره به اینکه صحبت‌های او حدود یک ساعت بود گفت «اخیراً به صورت گزینشی بخش‌هایی از صحبت‌های مرا کلیپ کردند و قصد سوء استفاده دارند». وی افزود: «این مسئله درون سازمانی بود و علاقه‌ای به نشر آن ندارم... مخاطب من چند نفر افراد خاص بودند و باید این توضیحات داده می‌شد... به مسائل حاشیه‌ای توجه ندارم و کماکان یک سرباز کلاه‌سبز هستم و برای دفاع از دین و میهن و نظام کشورم در خدمت مردم غیور ایرانزمین هستم.»

به گفته برخی از کاربران، بازنشستگی زودهنگام هلاکو احمدیان و سخنان وی در همین ویدئو نیز با آنچه آنها از مقامات جمهوری اسلامی می‌شناسند، متفاوت است و او بر خدمت به «مردم ایرانزمین» تأکید کرده است. واقعیت این است که تعبیرها و تفسیرهای مختلف از هر دو ویدئو می‌شود و در شرایط کنونی فقط خود این سرهنگ کلاه‌سبز می‌داند که در کجا ایستاده است.

ویدئوی اول وی که در آن با نیروهای خود وداع می‌کند واکنش‌های زیادی در شبکه‌های اجتماعی به دنبال داشت. حتا مطرح شده که سرهنگ احمدیان را طی حکمی زودتر از موعد بازنشسته کردند زیرا حاضر به شرکت در سرکوب مردم معترض اصفهان در اعتراضات آذرماه امسال نشد.

در این ویدئو سرهنگ احمدیان در صحبت‌هایی پر از کنایه که خطاب به مقامات ارشد ارتش جمهوری اسلامی است به نیروهایش می‌گوید: «من ثابت کردم نیروی زمینی عقدنامه ننه‌ی کسی نیست حتا اگر ننه‌اش خدمات ویژه به جامعه داشته باشد. من در مقابل کسانی که خواستند هر غلطی با آبروی ملّت بکنند ایستادم.»

قابل پیش‌بینی بود که واکنش گسترده در شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها به سخنان سرهنگ احمدیان که با ستودن شجاعت و صراحت وی همراه بود، چه بسا او را وادار کند که صحبت‌های خود را کمی تعدیل نماید.

فریبرز کرمی‌زند افسر پیشین نیروی انتظامی که در خارج از ایران زندگی می‌کند در توییتی می‌نویسد: «موج استقبال و حمایت عمومی از جناب سرهنگ هلاکو احمدیان نشان داد که مردم ایران به شدت منتظر حمایت نظامیان هستند و قدرشناس آن خواهند بود!»

این در حالیست که در شبکه‌های اجتماعی حامیان نظام و ولایتمداران به سرهنگ احمدیان حمله کرده‌اند. اظهارات او برای طرفداران جمهوری اسلامی به ویژه آنها که امثال قاسم سلیمانی را نماد شجاعت می‌دانند گران تمام می‌شود و از اینکه می‌بینند مردم از مواضع یک افسر حرفه‌ای ارتش که با مواضع آنها زاویه دارد، استقبال می‌کنند، بسیار نارحت‌ شده‌اند.

در هر حال آینده نشان خواهد داد که در صف‌بندی‌ها و جابجایی‌های ناگزیز اجتماعی از جمله در بدنه نظام و همچنین نیروهای نظامی و انتظامی چه کسانی پشت جمهوری اسلامی خواهند ایستاد و چه کسانی در کنار ایران و مردم قرار خواهند گرفت.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy