Sunday, Jan 16, 2022

صفحه نخست » شنیده شدن صدای انفجارهای مهیب در استان‌های همدان، کردستان و کرمانشاه

exp_011522.jpgرادیو فردا - در حالی که بسیاری از شهروندان در چند شهر غربی ایران از شنیدن صداهای متعدد انفجار خبر داده‌اند، سعید کتابی، فرماندار اسدآباد همدان، با تایید اینکه «صدای مهیبی» در این شهرستان شنیده شده است، گفته است علت این صدا مشخص نیست.

او به خبرگزاری فارس گفته است «هیچ گونه انفجاری در سطح شهرستان نداشتیم» و «ستاد بحران در حال پیگیری است».

ساعاتی پیش کاربران در شبکه‌های اجتماعی در توییت‌های متعددی از شنیده شدن صدای انفجارهایی در شهرهایی اسدآباد همدان، سنندج و کرمانشاه خبر دادند.

در شبکه‌های اجتماعی گزارش‌هایی درباره «رزمایش بزرگ پدافند هوایی ایران» و «شلیک به پهپاد» هم منتشر شده است و مقام‌های رسمی تاکنون توضیحی درباره این گمانه‌زنی‌ها نداده‌اند.

در این میان برخی منابع خبری از جمله خبرآنلاین به نقل از صابرین‌نیوز، از رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران نوشته‌اند که «صدای انفجار در کرمانشاه، سنندج و همدان، در نتیجه رزمایش پدافند هوایی ایران برای آزمایش سامانه‌های پدافند هوایی جدید است که به تازگی به زرادخانه نیروهای مسلح ایران پیوسته‌اند».

بر اساس این گزارش که به توصیف رسانه‌های داخلی «تأیید نشده» است، «این سامانه‌های پدافندی به تازگی تحویل یکان‌های عمل‌کننده در غرب کشور شده‌اند. این تمرین‌های ناگهانی و شبانه بخشی از راهبرد آمادگی پدافند کشور است».

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

وقوع حوادث متعدد در تاسیسات هسته‌ای و نظامی ایران در ماه‌های گذشته که عمدتا به دولت اسرائیل منتسب شده، سبب شده است که وقوع انفجارها با گمانه‌زنی‌های متفاوتی مواجه شود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy