Sunday, Jan 16, 2022

صفحه نخست » شیدای همدانی در مرز ماکو بازداشت شد

shayda_011522.jpgکیهان لندن - منابع دولتی می‌گویند قاسم بهرامی معروف به «شیدای همدانی» در مرز ماکو هنگام خروج از کشور بازداشت شده است.

قاسم بهرامی شاعر و هنرمند ملقب به «شیدای همدانی» که با قرار وثیقه آزاد بود، طبق گزارش رسانه‌های داخلی در مرز ماکو در استان آذربایجان غربی واقع در مرز ایران و ترکیه هنگام خروج از کشور بازداشت شده است.

یک منبع ظاهرا خبری به وبسایت «رکنا» گفته که شامگاه دیروز شنبه ۲۵ دی‌ماه در حالی که شیدای همدانی با کمک «یک گروهک‌ وابسته به سرویس‌های خارجی» به دنبال خروج بوده، بازداشت شده است!

این فرد که نامش در گزارش نیامده، به این شاعر و هنرمند اتهام «قاچاق مواد مخدر، شرارت و جعل» وارد کرده و گفته است: «اخیرا برای کسب شهرت و پناهندگی به مقدسات توهین می‌کرد!»

قاسم بهرامی شاعر منتقد اهل همدان است که شهریورماه امسال به‌ دلیل به آتش کشیدن تصویر علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی دستگیر و اواخر آبان‌ماه پس از دو ماه بی‌خبری با قرار وثیقه آزاد شد.

کاربران شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ‌های «شیدای همدانی را آزاد کنید» نسبت به سلامت این شاعر و هنرمند معترض ابراز نگرانی کرده و خواستار آزادی فوری او شدند.

شهبانو فرح پهلوی نیز با انتشار پیامی ابراز امیدواری کرد تا این شاعر آزادیخواه و میهن‌دوست هرچه زودتر از بند این رژیم ضد فرهنگ و هنر و ادب رها شود. شهبانو در پیام خود یادآوری نمود که در تمام این سال‌ها صدای هنرمندان، با وجود بازداشت و زندان خاموش نشد.

شیدای همدانی پیش از بازداشت سروده‌ای خطاب به شهبانو فرح پهلوی منتشر کرده و از پهلوی‌ها به دلیل انقلاب ۵۷ پوزش خواسته بود.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

شیدای همدانی اشعار خود و شاعران کلاسیک ایران را با نواختن موسیقی به صورت تصویری در شبکه‌های اجتماعی خود در اینستاگرام، توئیتر و تلگرام منتشر می‌کرده و مخاطبان بسیار دارد.

پس از آزادی، قاسم بهرامی گزارشی بیش از اینکه آزاده شده از وضعیت خود منتشر نکرد و افکار عمومی از او بی‌خبر بودند تا اینکه حالا خبر دستگیری وی هنگام «خروج غیرقانونی» از ایران منتشر شده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy