Tuesday, Feb 8, 2022

صفحه نخست » گزارش محرمانه رابرت مالی درباره وضعیت برجام

secret_020722.jpgالعربیه - شهادت مالی در برابر کنگره نشانگر این است که دولت بایدن در آستانه احیای توافق مورد مناقشه و ارائه میلیاردها دلار به ایران قرار دارد

رابرت مالی، نماینده ویژه امور ایران در دولت جو بایدن که رهبری تیم مذاکره‌کننده آمریکا با مقامات ایران و جهان در وین برای احیای توافق هسته‌ای 2015 موسوم به «برجام» را بر عهده دارد، روز سه‌شنبه برای اولین بار در این باره در برابر کنگره آمریکا شهادت خواهد داد.

به گزارش «واشینگتن فری‌بیکن»، دوشنبه 7 فوریه، شهادت مالی در برابر کنگره، که قرار است از راه دور در حالی که او در وین حضور دارد توسط کانال رسانه‌ای امن انجام شود، نشانگر این است که دولت بایدن در آستانه احیای توافق مورد مناقشه و ارائه میلیاردها دلار به رژیم ایران قرار دارد.

تصمیم اخیر دولت بایدن برای ادامهٔ معافیت‌ِ ایران از برخی تحریم‌ها با انتقاد شدید قانونگذاران جمهوری‌خواه مواجه شده است، و این قضیه به احتمال زیاد در جلسه استماع روز سه‌شنبه، که قرار است پشت درهای بسته برگزار شود، کانون توجه قرار خواهد گرفت.

علاوه بر این، جمهوری‌خواهان رابرت مالی را به اخراج کسانی که با رویکرد وی مخالف هستند از تیم مذاکره‌کننده در وین متهم کرده‌اند. بنا بر گزارش‌ها، ریچارد نفیو، یکی از مشاوران ارشد تیم مذاکره‌کننده، پس از آنکه مالی تصمیم گرفت در قبال رژیم ایران خط نرم‌تری پیش بگیرد، از مقام خود کناره گذاشته شد.

به گزارش «واشینگتن فری‌بیکن»، قانونگذاران به شدت از اعطای معافیت‌های هسته‌ای به ایران ناراضی هستند. به باور آنها، این معافیت‌ها به دشمنان آمریکا، در درجه اول روسیه و چین، اجازه می‌دهد تا بدون ترس از تحریم‌های آمریکا، در بخش غیرنظامی هسته‌ای ایران سرمایه‌گذاری کنند و آن را توسعه دهند.

تد کروز، سناتور جمهوری‌خواه تگزاس، در این باره گفت: «در حالی که رژیم ایران ایالات متحده و متحدان ما را در سراسر خاورمیانه هدف قرار می‌دهد، دولت بایدن تحریم‌ها را لغو می‌کند و به آنها اجازه می‌دهد برنامه هسته‌ای خود را توسعه دهند.»

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

کروز افزود: «علاوه بر آزادسازی میلیاردها دلار و چشم بستن بر نقض تحریم‌ها توسط رژیم ایران، ادامه معافیت‌های هسته‌ای غیرنظامی گام دیگری است که دولت بایدن در راستای احیای نسخه‌ای ضعیف‌تر از توافق فاجعه‌بار اتمی اوباما با ایران برمی‌دارد.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy