Wednesday, Feb 9, 2022

صفحه نخست » لاوروف: هنوز راه طولانی تا دستیابی به توافق اتمی با ایران در پیش است

Lavrov.jpg رادیو بین المللی فرانسه - ناصر اعتمادی - سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجۀ روسیه، امروز اعلام کرد که هنوز راه طولانی تا دستیابی به توافق در مذاکرات وین برای احیای برجام در پیش است، در حالی که نمایندۀ روسیه در این مذاکرات در روزهای گذشته گفته بود که چیزی به دستیابی به توافق باقی نمانده است. در این حال، نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا پس از نشست محرمانۀ خود با رابرت مالی، نمایندۀ ویژه آمریکا در امور ایران، اعلام کردند که هرگونه توافق جدید با ایران باید به تأئید کنگرۀ آمریکا برسد.

ریک اسکات، نمایندۀ جمهوری خواه سنای آمریکا گفته است که هر گونه توافق با ایران در مذاکرات وین باید بمثابۀ پیمان میان دو کشور در نظر گرفته شود که تصویب آن نیازمند دست کم موافقت دو سوم نمایندگان کنگرۀ آمریکا خواهد بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

تد کروز، دیگر نمایندۀ جمهوری‌خواه، دولت جو بایدن را متهم کرده که در پی سازش و تسلیم در مقابل جمهوری اسلامی ایران است. نگرانی از تسلیم و سازش احتمالی دولت بایدن در مقابل حکومت ایران، شامل نمایندگان دموکرات نیز می‌شود. کریس مورفی سناتور حزب دموکرات گزارش رابرت مالی را دربارۀ مذاکرات وین و وضعیت برنامۀ هسته‌ای ایران تکان دهنده خوانده است. با این حال، جنیفر ساکی، سخنگوی کاخ سفید، اعلام کرد که مذاکرات وین به مرحله‌ای اضطراری رسیده است و اگر این مذاکرات در هفته‌های پیش رو به نتیجه نرسد، بازگشت آمریکا به برجام ناممکن خواهد بود.

در اظهاراتی مشابه، وزیر امور خارجۀ آلمان، آنالنا بائربوک، امروز پنجشنبه، در یک کنفرانس خبری مشترک در اورشلیم با حضور همتای اسرائیلی خود، یائیرلاپید، گفت که مذاکرات وین وارد آخرین و حساس‌ترین مرحلۀ خود شده است و برغم ملاحظات و انتقادهای دولت اسرائیل، احیای برجام به سود ثبات و امنیت منطقه خواهد بود. وزیر امور خارجۀ آلمان سپس افزود که کشورش و سایر امضاء کنندگان برجام می‌کوشند که احیای این توافق امنیت اسرائیل را بیشتر تأمین کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy