Thursday, Feb 10, 2022

صفحه نخست » وکیل جمشید شارمهد برای "دادگاه نمایشی" او از خانواده اش ۲۵۰هزار دلار درخواست کرد

court_021022.jpgبی بی سی - غزاله شارمهد دختر جمشید شارمهد، شهروند ایرانی -آلمانی و رئیس رادیو تندر گفته رضا دردی‌زاده، دومین وکیل تسخیری به شرطی پرونده پدرش را بررسی خواهد کرد که در ازای آن ۲۵۰هزار دلار دریافت کند.

خانم شارمهد گفته است اولین وکیل تسخیری پدرش، دبیر دریابیگی بود که وکیل تسخیری روح‌الله زم بود. اما خانواده آقای شارمهد خواستار عزل او از این سمت شده بودند.

روح الله زم که موسس و مدیر کانال تلگرامی آمدنیوز بود در آذر ۹۹ اعدام شد. سپاه پاسداران ایران او را که ساکن فرانسه بود، طی سفرش به عراق، از این کشور ربود و به ایران منتقل کرد.

آقای زم سپس در دادگاهی تحت ریاست ابوالقاسم صلواتی به اتهام "همکاری" با دولت متخاصم آمریکا و "مشارکت" در جمع‌آوری اطلاعات طبقه‌بندی‌شده، به اعدام محکوم شد.

خانم شارمهد همچنین گفت پس از آنکه خبر درخواست پول از خانواده رسانه‌ای شد، پدرش دیگر اجازه تماس با آنها نداشته است.

جمشید شارمهد، دومین رهبر "گروه انجمن پادشاهی" بود که وزارت اطلاعات ایران، او را در مرداد ۹۹ در جریان سفری به امارات متحده عربی در دوبی ربود و به ایران منتقل کرد.

او رئیس رادیوی تندر از مخالفان حکومت ایران، رسانه‌ انجمن پادشاهی ایران در ایالت کالیفرنیای آمریکا است.

وزارت اطلاعات در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که آقای شارمهد را در "عملیاتی پیچیده" دستگیر کرده است. در اطلاعیه وزارت اطلاعات آمده بود انجمن پادشاهی "از آمریکا عملیات مسلحانه و خرابکارانه در ایران را هدایت می‌کرد."

۱۷ بهمن اولین جلسه دادگاه او برگزار شد. خانواده آقای شارمهد محاکمه او را "ساختگی" خواندند و گفته‌ بودند "۵۵۵" روز است که از وضعیت او اطلاعی در دست ندارند.

دادستانی تهران در کیفرخواست مدعی شد که آقای شارمهد به "تلاش برای بمب گذاری در سد سیون شیراز، برنامه‌ریزی جهت ترور مسئول پروژه سد، انفجار در کفشداری مقبره آیت‌الله خمینی در سال ۱۳۸۸ و تهیه بمب برای انفجار حوزه علمیه آیت گلپایگانی اعتراف کرده است".

ریاست دادگاه را قاضی صلواتی برعهده دارد که احکام سنگینی برای زندانیان سیاسی صادر کرده بود از جمله برای آرش رحمانی پور، متهم به همکاری با گروه تندر که در زمستان سال ۱۳۸۸ به همراه محمدعلی زمانی اعدام شد.

غزاله شارمهد در توضیح اولین دادگاه پدرش نوشت: "از تاریخ دادگاه اطلاعی نداشتیم، کنسولگری آلمان هم در این مورد مطلع نشده است. این یک محاکمه ساختگی است".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy