Thursday, Feb 10, 2022

صفحه نخست » پرچم‌دار ایران از المپیک زمستانی اخراج شد

ski_020922.jpgحسین ساوه‌شمشکی اسکی باز آلپاین و پرچمدار ایران در المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ ، به دلیل مثبت شدن نتیجۀ آزمایش دوپینگ‌ خود، از این دوره از مسابقات حذف شد. وی در اعتراض به مثبت شدن تست اولیۀ دوپینگ خود در المپیک زمستانی پکن، درخواست تست B داده است. او اولین ورزشکاری است که آزمایش دوپینگش در المپیک زمستانی پکن مثبت اعلام شده است

***

رادیو بین المللی فرانسه - حسین ساوه‌شمشکی اسکی‌باز ایرانی و تنها نمایندۀ مرد ایران در مسابقات اسکی آلپاین در المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲، به‌ دلیل مثبت شدن تست دوپینگ خود از شرکت در این دوره از رقابت‌ها حذف شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آژانس بین‌المللی «کنترل دوپینگ» (ITA) روز چهارشنبه ۲۰ بهمن، در بیانیه‌ای اعلام کرد که در نمونه جمع‌آوری‌شده از حسین ساوه شمشکی، مادۀ «استروئید آنابولیک آندروژنیک» یافت شده است که در فهرست مواد ممنوعه آژانس جهانی ضد دوپینگ قرار دارد.

تست دوپینگ حسین ساوه‌شمشکی اسکی‌باز ایرانی، خارج از مسابقه و روز دوشنبه در پکن گرفته شده است.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

گفته می شود که این نخستین نمونه دوپینگ تاییدشده در رقابت‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ است.

در ادامۀ بیانیه آژانس بین المللی کنترل دوپینگ آمده است که «این پرونده به اطلاع ورزشکار مورد نظر رسیده و طبق قوانین جهانی ضد دوپینگ و نیز قوانین ضد دوپینگ کمیته بین‌المللی المپیک مربوط به بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن، وی تا حل و فصل این موضوع به طور موقت از شرکت در بازی‌ها تعلیق شده است.»

این بیانیه در ادامه تأکید می کند که در پی مثبت شدن تست دوپینگ این ورزشکار، «او از رقابت، تمرین، مربیگری یا شرکت در هر فعالیت ورزشی دیگری در طول بازی‌های المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ منع می‌شود».

آژانس بین‌المللی کنترل دوپینگ در این بیانیه همچنین تصریح کرده است که حسین ساوه‌شمشکی حق اعتراض به تعلیق موقت در دادگاه داوری ورزش را دارد و نیز می تواند برای نمونه «ب» هم درخواست آزمایش بدهد.

خبرگزاری مهر نیز در این باره اعلام کرد که مسئولان کاروان ورزشی ایران در المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲، برای تست نمونه «ب» درخواست آزمایش داده‌اند.

در حال حاضر، حسین ساوه ‌شمشکی در انتظار روشن شدن وضعیت خود است و در اعتراض به مثبت شدن تست اولیه خود، درخواست تست B داده است که جواب آن تا سه روز آینده اعلام خواهد شد. وضعیت او تا اعلام نتیجۀ قطعی به حالت تعلیق درآمده است.

حسین ساوه‌شمشکی ورزشکار ایرانی ۳۶ ساله بهترین نتیجه المپیکی خود تا به امروز را در رقابت های المپیک زمستانی ۲۰۱۴ در سوچی روسیه کسب کرده است و در رشتۀ اسکی مارپیچ (اسلالوم) رتبۀ سی و یکم را به دست آورد. او در مسابقات سوچی پرچمدار تیم اعزامی ایران بود.

این ورزشکار ایرانی همچنین در سال ۲۰۱۰ در رقابت‌های المپیک ونکوور کانادا شرکت داشت.

المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن از ۱۵ بهمن سال آغاز شده و تا اول اسفند ادامه دارد. ایران نیز در این دوره از رقابت‌‌ها سه نماینده در اسکی صحرانوردی و آلپاین معرفی کرده بود.

حسین ساوه‌شمشکی و عاطفه احمدی در اسکی آلپاین و دانیال ساوه شمشکی در صحرانوردی ورزشکاران تیم اعزامی ایران به پکن هستند. باقر کلهر و محمدتقی شمشکی به عنوان مربی، عباس نظریان به عنوان سرپرست کاروان و بهرام ساوه‌شمشکی دبیر فدراسیون همراه این تیم سه نفره به پکن اعزام شده اند.

پیش از این، خبرگزاری‌های ایران همزمان با اعزام کاروان ورزشی ایران به المپیک زمستانی پکن، از مثبت شدن تست کرونای ستار صید نمایندۀ اسکی صحرانوردی و یکی از دو پرچمدار معرفی‌شده ایران در این بازی‌ها و مصطفی میرهاشمی مربی این رشته ورزشی خبر داده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy