Thursday, Feb 10, 2022

صفحه نخست » رهبری سوراخ لباس‌های خودش را می‌دوزد + میخواهد میوه بخرد، میپرسد ارزان‌ترین کدام است

k10.jpgعلیرضا مرندی، پزشک معتمد علی خامنه‌ای و رییس فرهنگستان علوم پزشکی با بیان اینکه اعضای خانواده رهبر ساده‌زیست‌اند، گفت گاهی دیده می‌شود سوراخ‌های لباس‌های خامنه‌ای دوخته شده، البته ممکن است این مورد در تلویزیون دیده نشود

***

پزشک معتمد خامنه ای: رهبر وقتی میخواهد میوه بخرد، میپرسد ارزان‌ترین میوه کدام است

خبرگزاری رسمی کنگره ملی ایرانیان - علیرضا مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی در برنامه «سلام تهران» شبکه ۵ سیمای رژیم با اشاره به ساده‌زیستی خامنه ای در زندگی شخصی خود، گفت: در آن زمان وزیر بهداری بودم و ایشان رئیس‌جمهور بودند؛ بنابراین این توفیق را داشتم که در خدمت ایشان باشم...پس از آن تدریجاً پزشک کودکانشان شدم و توفیق تردد درون منزل و ارتباط خانوادگی با ایشان را داشتم. از جانب من به سمت ایشان همیشه عشق است و ایشان نیز خیلی محبت دارند...از آنجایی‌که با خانواده‌شان در ارتباط بودم می‌دانم که همسرشان خارق‌العاده بوده و تمامی اعضای خانواده ساده‌زیست هستند. خود ایشان در زندگی، تغذیه و غیره تلاش می‌کنند مانند پایین‌ترین طبقات زندگی کنند. مثلاً وقتی به ایشان توصیه می‌کنیم که میوه خوردن برای بدنتان لازم است، جواب منفی نمی‌دهند اما وقتی می‌خواهند میوه را خریداری کنند سؤال می‌کنند که ارزان‌ترین میوه کدام است و ارزان‌ترین مواد غذایی چه چیزی است. همیشه دلشان می‌خواهد با سختی طبقات پایین آشنا باشند؛ این ویژگی کمتر بین مسئولین و افراد پیدا می‌شود.

مرندی با بیان مثالی از لباس پوشیدن ولی مطلقه فقیه، گفت: لباس‌های ایشان را همیشه تمیز می‌بینیم اما گاهی دیده می‌شود که سوراخ‌هایش دوخته شده است؛ البته ممکن است این مورد در تلویزیون دیده نشود. یک‌بار به سفر کربلا رفته بودم و عبایی برای ایشان آورم. پس از چند روز به من گفتند آیا می‌شود این عبا را داده و به‌ جای آن سه عبای دیگر بدوزم؛ البته آن عبا نیز ویژگی خاصی نداشت اما مقداری قیمتش از متوسط بیشتر بود. ایشان حاضر نبودند از آن استفاده کنند و من طبیعتاً حرفی نداشتم. هرگونه که فکر کنیم ایشان بهترین الگو برای یکایک ما مردم هستند.

وی بیان داشت: پیرامون چگونگی برگزاری مراسم‌های رهبر معظم انقلاب، گفت: من در ازدواج یکایک فرزندان رهبر معظم انقلاب بودم. هر مراسمی رهبر معظم انقلاب داشته باشند بیش از یک نوع غذا وجود ندارد؛ یعنی تنوع نیست؛ چه عزا باشد و چه عروسی.

مرندی ادامه داد: گاهی اوقات در پذیرایی حتی میوه نیز وجود ندارد و فقط چای و شیرینی است. بقیه مسئولین نیز اگر مانند ایشان عمل می‌کردند و الگو بودند مردم نیز می‌گفتند ما نیز باید این‌گونه باشیم اما چون مسئولین این‌گونه نیستند مردم نیز تصور می‌کنند که باید اشرافی باشند. هرکدام از مسئولین که اشرافی‌گری را باب کردند یا هنوز نشان می‌دهند که به معنای واقعی مردمی نیستند، ظلم کرده و باید پاسخگو باشند.

وی درباره میزان توجه خامنه ای به مسائل پزشکی و رعایت پروتکل‌ها، اظهار داشت: سال ۵۹ معاون درمان وزارت خانه بودم که یک سکته قلبی کردم و از همان موقع مشکل پیدا کردم. رهبر معظم انقلاب من را دعا می‌کنند و همیشه نگران من بوده و سؤال می‌کنند و برای اینکه زیاد کار نکرده و کارم را محدود کنم به پزشکان من و خودم توصیه می‌کنند. از جانب ایشان بزرگواری زیادی وجود دارد. در مراسمی که به‌ تازگی داشتند ما از ایشان خواهش کردیم که به استفاده از ماسک و کم کردن تعداد افراد در سالن توجه کنند. در این موارد ایشان بسیار رعایت می‌کنند و هرچه که گروه پزشکی می‌گویند توجه می‌کنند؛ البته این ویژگی را دارند که باید برایشان تبیین کنیم و وقتی دلیلش برایشان مشخص می‌شود به‌ طور کامل اجرا می‌کنند.

رئیس فرهنگستان علوم پزشکی با اشاره به تزریق دز سوم واکسن کرونا برای خامنه ای، گفت: ۲ یا ۳ ماه قبل بود که دز سوم واکسن به رهبر معظم انقلاب تزریق شد. سر زمان خودش ایشان تزریق کردند. دز سوم را دلیل نمی‌دیدند که در تلویزیون نشان داده شود؛ برخی از مردم تصور کردند که ایشان فقط ۲ دز تزریق کردند اما این‌گونه نبود. هر مطلب پزشکی را هر زمان که خدمت ایشان گفتیم می‌پذیرند و عمل می‌کنند هم در ارتباط با خودشان و هم اعضای خانواده‌شان. مشکل ما در این زمینه‌ها بسیار کم است. ایشان بلافاصله مسائل را پذیرفته و عمل می‌کنند و به تخصص پزشک احترام می‌گذارند که کار ما را بسیار راحت‌تر می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy