Friday, Feb 11, 2022

صفحه نخست » حضور لشکر فاطمیون افغان در راهپیمایی ۲۲ بهمن

ایندیپندنت فارسی - گروهی از مهاجران افغان در ایران، به‌ویژه شماری از اعضای «لشکر فاطمیون»، در مراسم راهپیمایی چهل‌وسومین سالگرد انقلاب ۱۳۵۷ در روز جمعه شرکت کردند.

fatemyoon.jpgبه گزارش خبرگزاری فارس، محمد رحیمی، یکی از اعضای لشکر فاطمیون که در راهپیمایی ۲۲ بهمن در مشهد حضور داشت، گفت: «حضور ما تجدید عهد با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای فاطمیون و بیعت مجدد با رهبری انقلاب اسلامی است.»

لشکر فاطمیون یک گروه شبه‌نظامی متشکل از شهروندان افغان است که زیرنظر نیروی قدس سپاه پاسداران و تحت عنوان «مدافعان حرم اهل بیت» برای کمک به نیروهای بشار اسد به جبهه‌های جنگ در سوریه اعزام شد. جمهوری اسلامی ایران گروه دیگری به نام «تیپ زینبیون» هم تشکیل داد و به سوریه اعزام کرد که از نیروهای شیعه پاکستانی‌اند و آن‌ها نیز تحت فرماندهی نیروی قدس علیه مخالفان اسد می‌جنگند.

دولت ایالات متحده هر دو این گروه‌ها را در بهمن ۱۳۹۷ تحریم کرد.

راهپیمایی ۲۲ بهمن ۱۴۰۰ با تقدیر از تیم مذاکره‌کننده ایران در وین و تاکید بر افزایش توان موشکی و نظامی ایران به پایان رسید. برگزارکنندگان در قطعنامه پایانی این مراسم، با اشاره به سخنان اخیر خامنه‌ای، از «تهاجم ترکیبی به دشمن» خبر دادند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

در این قطعنامه، ضمن «محکوم کردن» مواضع مقام‌های ارشد کشورهای غربی، از تیم مذاکره‌کننده ایران به دلیل «تبعیت از منویات رهبری» تقدیر شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy