Friday, Mar 4, 2022

صفحه نخست » ابعاد جدید در دادگاه استیناف هسته تروریستی رژیم ایران در بلژیک

terror_030422.jpgوکیل شاکیان: ما اینجا از یک تروریسم بین المللی صحبت می کنیم. چون رژیم ایران تاریخچه ای تروریستی علیه مخالفینش دارد

العربیه - دادگاه استیناف شهر آنتورپ بلژیک برای ارزیابی مجدد پرونده هسته تروریستی وابسته به اطلاعات ایران به سرکردگی اسدالله اسدی و عضویت سه نفر دیگر که همگی پس از صدور احکام در زندان هستند، صبح جمعه برگزار شد.

این دادگاه در ماه می 2021، اسدالله اسدی را به اتهام طراحی عملیات تروریستی که کنفرانس «سازمان مجاهدین خلق» در ژودن 2018 در شهر ویلپنت فرانسه را هدف قرار داده بود، به 20 سال زندان محکوم کرد.

دادگاه همچنین بر اساس اتهام‌های «برنامه‌ریزی برای قتل عمد»، «تدارک برای طرح تروریستی و عضویت در یک سازمان تروریستی زیر نظر وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایران»، امیر سعدونی را به 15 سال، همسرش نسیمه نعامی را به 18 سال حبس و چهارمین متهم مهرداد عارفانی را نیز به 17 سال حبس محکوم کرد. دادگاه کیفری همچنین برای لغو تابعیت این افراد نیز رای صادر کرده بود.

وکلای سازمان «مجاهدین خلق» در جلسه استیناف روز جمعه 4 مارس 2022 یک بار دیگر ابعاد مرگبار مواد منفجره تهیه شده توسط وزارت اطلاعات ایران در تهران را شرح دادند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

هم‌زمان، هواداران سازمان مجاهدین خلق هم در برابر کاخ دادگستری آنتورپ تجمع کردند و با سر دادن شعارهایی علیه رژیم ایران خواستار بستن سفارتهای تهران در کشورهای اروپایی شدند.

دادستان در جلسه جمعه مجددا ضمن دفاع از کیفرخواست توضیح داد که بمب تعبیه شده هم برای ایجاد ترس و وحشت و هم کشتار بوده است.

او تأکید کرد که جراحتهای این انفجار نیز بعدا به کشته شدن افراد منجر می شد. دادستان تکرار کرد که هر چند حجم بمب نیم کیلو بوده اما انفجار آن موجب کشتار میشد بخصوص که در این جلسه کودکان نیز حضور داشته اند.

دادستان در ادامه گفت که اگر این بمب زیر صندلی کار گذاشته میشد ترکشهای آن خطرناکتر بوده وشدت انفجار بالاتر می رفت. او افزود: حتی اگر این بمب در بیرون سالن هم منفجر میشد خطرناک بود و میتوانست مرگبار باشد.
از سوی دیگر، ریک وانروسل وکیل سازمان مجاهدین خلق وشاکیان خصوصی گفت: «وکیل نسیمه نعامی تلاش میکند که عمل انجام شده را کوچک کند اما ما اینجا از یک تروریسم بین المللی صحبت می کنیم. چون رژیم ایران تاریخچه ای تروریستی علیه مخالفینش دارد. او افزود فراموش نکنیم که این چهار نفر همه مأموران مخفی رژیم بودند، افراد ساده ای نبودند وبرای کارشان پول می گرفتند. بنابراین ادعای ساده لوحی هیچ جایی برای مطرح شدن ندارد.»
این وکیل در سخنانش افزود: «توجه کنیم که این بمب توسط وزارت اطلاعات در تهران تهیه شده وساخت آن حرفه ای است و توسط خود وزارت اطلاعات به خارج آورده شده است.»

وانروسل در ادامه گفت: « اینها که ادعا میکنند هیچ نمی دانسته اند مثل سربازان روسی هستند که اگر در اوکراین آنها را دستگیر کنند میگویند ما نمی دانستیم برای کشتار آمده ایم.»
جرج هانری بوتیه وکیل دیگر سازمان مجاهدین خلق وشاکیان پرونده گفت:‌« اگر این عملیات با موفقیت انجام می شد بلحاظ تعداد تلفات بیشترین کشتار در این نوع جنایتها در اروپا بود».
قرار است دادگاه استیناف آنتورپ اعلام کرد که در تاریخ 20 آوریل حکم خود را صادر خواهد کرد. اسدالله اسدی از ابتدا پش از صدور حکم بیست سال زندان، از درخواست تجدیدنظر درباره حکم صادره علیه خود امتناع کرد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy