Saturday, Mar 5, 2022

صفحه نخست » "اولین ایرانی مقیم اوکراین که خامنه‌ای تقدیم پوتین کرد"

bbc5.jpgسفارت ایران در اوکراین مرگ یک ایرانی در حین خروج از شهر خارکیف را تائید کرد

بی بی سی فارسی - سفارت ایران در اوکراین در اطلاعیه‌ای گفته است یک شهروند ۵۱ ساله به نام محمدحسن که در شهر خارکیف اوکراین ساکن بود به هنگام خروج از این شهر در نزدیکی شهر نووایا وادالاگا دچار نارسایی قلبی شده و جان خود را از دست داد.

شهر خارکیف اوکراین شاهد حملات موشکی روسیه بوده است.

مقام‌های سفارت ایران به دنبال دریافت خبر فوت این تبعه ایران با پلیس اوکراین تماس گرفته و تائیدیه آن را دریافت کردند. آنها گفته‌اند در حال پیگیری برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه هستند

با شدت گرفتن جنگ در اوکراین مقام‌های جمهوری اسلامی گفتند شمار قابل توجهی از اتباع خود را که مقیم اوکراین بودند از این این کشور خارج کرده و در مجارستان، لهستان و رومانی اسکان داده‌اند.

سفارت جمهوری اسلامی در اوکراین تا کنون در چند اطلاعیه به ایرانیان ساکن در این کشور توصیه کرده از سفر به مناطق "پرخطر" خودداری کنند. این سفارتخانه در جدیدترین اطلاعیه خود از کلیه ایرانیان مقیم اوکراین از جمله دانشجویان خواسته "از هر امکانی" برای خروج از اوکراین استفاده کنند.

سفارت ایران در اوکراین با اشاره به بسته بودن حریم هوایی اوکراین، گفته است رایزنی‌ها با دولت اوکراین برای کسب مجوز پرواز ادامه دارد.

ایران از حامیان روسیه در مجامع بین‌المللی است و در جریان جنگ روسیه علیه اوکراین از انتقاد از روسیه خودداری کرده و انتقادها را متوجه اوکراین کرده است.

آیت الله علی خامنه ای رهبر این کشور در اولین واکنشش به تجاوز روسیه به خاک اوکراین بدون محکوم کردن روسیه گفت "اوکراین قربانی سیاست آمریکا شده است".

ایران اخیرا به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل متحد که از روسیه خواسته بود به تجاوز نظامی و حملات خود به اوکراین پایان دهد، رای ممتنع داد.

مجید تخت روانچی نماینده دایم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در نیویورک گفت "این قطعنامه فاقد عنصر بی‌طرفی و مکانیزم‌های واقع‌بینانه است".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy