Wednesday, Mar 9, 2022

صفحه نخست » آواتودی: گسیل ۳۰۰ مزدور سپاه به روسیه برای جنگ‌های چریکی خیابانی در اوکراین

sepahUK_030922.jpgآواتودی - بنابر اطلاعاتی که در اختیار خبرنگاران آواتودی قرار گرفته است، ۳۰۰ تن از مزدوران جمهوری اسلامی و عناصر تروریستی وابسته به سپاه قدس در عراق، به روسیه گسیل شده‌اند.

به گزارش آواتودی، براساس گزارش دریافتی، ۵۰ نفر از این جیره‌خوران از مستشاران نظامی سپاه تروریستی قدس و ۲۵۰ تن دیگر از تروریست‌های گروه نجباء در عراق هستند.

این تروریست‌ها که در حال حاضر در روسیه مستقر و سازماندهی شده‌اند، در حالت آماده‌باش به سر برده تا در صورت کشانده شدن جنگ به خیابان‌های شهرهای اوکراین، با توجه تجربه آنها در نبردهای چریکی و جنگ خیابانی، با هدف به کارگیری در سرکوب مقاومت‌ ارتش و مردم این کشور به اوکراین انتقال یابند.

مهوری اسلامی در استفاده از عناصر تروریستی و شبه‌نظامیان وابسته به خود در سرکوب اعتراضات و ناآرامی‌های عراق، سوریه و ... ید طولایی دارد، همچنان که براساس برخی گزارش‌ها، این مزدوران را نیز در جریان سرکوب‌های قیام آبان ۹۸، قیام خوزستان و اصفهان نیز به کار گرفته بود.

روزنامه "وال استریت ژورنال" طی روزهای اخیر به نقل از منابع آمریکایی، به کارگیری مزدوران سوری توسط حکومت روسیه در جنگ علیه اوکراین را تایید کرده بود.

این روزنامه به نقل از مقامات آمریکایی تصریح کرده بود: مسکو در حمله به اوکراین با مقاومت غیرمنتظره نیروهای این کشور مواجه شده، از همین رو در روزهای گذشته پیکارجویان سوری را که دارای تجربه جنگ چریک شهری هستند، برای فتح و کنترل مناطق شهری در اوکراین به کار گرفته است.

برپایه این گزارش، مقامات آمریکایی همچنین احتمالاتی را در خصوص حضور نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران و شبه نظامیان وابسته به آن در صف متجاوزان روس در جنگ علیه اوکراین مطرح کرده بودند.

این مقامات عنوان کرده‌اند: نیروی تروریستی قدس سپاه پاسداران نه تنها متحد روسیه در جنگ داخلی سوریه بوده است، بلکه این نیرو تبحر و تجربه بسیاری در ایجاد گروه‌های مزدور شبه نظامی از ملیت‌های مختلف و درگیر کردن آنها در جنگ‌های داخلی سوریه، عراق و دیگر کشورها دارد.

***

سایت خبرنامه گویا از صحت یا سقم این نوشته اطلاعی ندارد



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy