Wednesday, Mar 23, 2022

صفحه نخست » روزنامه اکسپرس: اروپا چشم به نفت ایران دارد

oil_032322.jpgالعربیه - در میانهٔ بحران اوکراین و تلاش اروپا برای کاهش واردات انرژی خود از روسیه به خاطر حمله این کشور به همسایه غربی خود، صحبت‌هایی شنیده می‌شود مبنی بر اینکه اتحادیه اروپا به دنبال وارد کردن نفت از ایران است.

به گزارش روزنامه بریتانیایی «اکسپرس»، سه‌شنبه ۲۲ مارس، وزرای دارایی اتحادیه اروپا برای گفت‌وگو درباره اِعمال دور پنجم تحریم‌ها علیه ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه و بخش انرژی این کشور روز دوشنبه گرد هم آمدند.

در حالی که به نظر می‌رسید اتحادیه اروپا برای تحریم گاز روسیه مردد است، چرا که 40 درصد از کل گاز مصرفی خود را از این کشور وارد می‌کند، در این جلسه فشار آشکارتری برای تحریم نفت روسیه مشاهده شد.

برخی کشورها مانند ایرلند و لیتوانی گفتند که تحریم صنعت نفت روسیه برای قطع منبع اصلی درآمد مسکو کاملا ضروری است. در مقابل آلمان استدلال کرد با وجودی که ایالات متحده و بریتانیا به انجام این کار متعهد شده‌اند، اتحادیه اروپا همچنان به نفت روسیه متکی است.

به گفته «اکسپرس»، این دغدغه‌های سوختی باعث خواهد شد تا وقتی رهبران اتحادیه اروپا در روزهای پنجشنبه و جمعه آتی در نشستی در بروکسل گرد هم می‌آیند، ایران در «صدر فهرست» گفت‌وگوهای آنها قرار گیرد.

مقامات ایران وعده داده‌اند تنها در صورت عقد یک توافق هسته‌ای مساعد و برداشته شدن تمام تحریم‌های سیاسی، اقتصادی و حقوق بشری حاضر خواهند شد تولید خود را برای عرضه به بازارهای جهانی افزایش داده و روزانه 3.8 میلیون بشکه نفت تولید کنند.

با این وجود، در حالی که تصور می‌شد مذاکرات وین به مراحل نهایی خود رسیده است، لحن مقامات غربی طی هفته‌های اخیر تغییر کرده است. ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه گفت که توافق هسته‌ای با ایران نه «قریب‌الوقوع» و نه «قطعی» است، و افزود آمریکا خود را برای «سناریوهایی با یا بدون برجام» آماده می‌کند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

پرایس تاکید کرد: «پرزیدنت بایدن متعهد شده است که اجازه ندهد ایران در دوران ریاست‌جمهوری او اتمی شود. چه برجامی امضا بشود و چه نشود، این تعهد به قوت خود باقی است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy