Friday, Mar 25, 2022

صفحه نخست » گمانه‌زنی‌ها درباره غیبت مرموز دو هفته‌ای وزیر دفاع روسیه در میانه جنگ اوکراین

missing_032422.jpgرادیو فردا - غیبت دو هفته‌ای سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از انظار عمومی به گمانه‌زنی‌های رسانه‌ها درباره وضعیت و حتی سرنوشت وی دامن زده است.

شبکه سی‌ان‌ان روز پنج‌شنبه چهارم فروردین‌ماه گزارش داد که وزیر دفاع روسیه از ۱۱ مارس، حدود ۱۳ روز پیش، در رسانه‌ها ظاهر نشده است.

این گزارش می‌افزاید دمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز روز پنج‌شنبه از پاسخ به سوال خبرنگار «سی‌ان‌ان» درباره وضعیت آقای شویگو طفره رفت و فقط گفت که وزیر دفاع مشغله‌های زیادی دارد.

با این‌حال، شبکه روزنامه‌نگاری تحقیقی «آگنتس تی‌وی او» روسیه روز چهارشنبه از قول منابعی در وزارت دفاع که نامی از آن‌ها نبرد، گزارش داده بود که وزیر دفاع کشور «بیمار» است و شرایط جسمانی خوبی ندارد.

آخرین باری که آقای شایگو در انظار عمومی دیده شد، حضور او در نشست شورای امنیت ملی کشور بود که تاریخ آن به روز ۱۱ مارس بر می‌گردد و در این جلسه به ولادیمیر پوتین اعلام کرد که «عملیات ویژه» در اوکراین «با موفقیت» پیش می‌رود.

مقامات کرملین در توصیف تهاجم نظامی روسیه به اوکراین از عنوان «عملیات ویژه» استفاده می‌کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این در حالی است که مقامات غربی و دولت کی‌یف می‌گویند پیشروی نیروهای روسی در اوکراین تقریبا متوقف شده و ارتش این کشور متحمل تلفات سنگینی شده‌ است.

پیشتر برخی گمانه‌زنی‌ها از مخالفت شویگو با ادامه جنگ در اوکراین و استعفا یا بازداشت وی نیز حکایت داشت.

روز گذشته دو منبع آگاه به خبرگزاری رویترز گفتند که آناتولی چوبایس، معمار اصلاحات اقتصادی روسیه پس از شوروی، از سمت خود به عنوان فرستاده ویژه کرملین استعفا داده و کشور را به‌دلیل جنگ در اوکراین ترک کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy