Friday, Apr 1, 2022

صفحه نخست » "دردسری که سپاه برای علیرضا قربانی، خواننده سرشناس ایرانی در آمریکا درست کرد"

ghorbani_033122.jpgممانعت از ورود علیرضا قربانی به آمریکا به دلیل خدمت سربازی در سپاه

ایران وایر - علیرضا قربانی، خواننده دو تابعیتی ایرانی-کانادایی هفته گذشته در حالی که قصد داشت برای اجرا در جشن نوروز به آمریکا برود به دلیل خدمت سربازی در سپاه پاسداران از ورود به این کشور منع شد.

به نوشته روزنامه لس‌آنجلس تایمز، علیرضا اردکانی، مدیر اجرایی بنیاد غیرانتفاعی فرهنگ در لس‌آنجلس، که میزبانی برنامه‌های نوروزی را برعهده دارد، گفته روز چهارشنبه،‌ ۱۰ فروردین، آقای قربانی «سوار هواپیما شد، روی صندلی خود نشست، اما تعدادی از ماموران اداره مهاجرت آمریکا وارد هواپیما شدند و او را بیرون بردند».

اردکانی گفت: نزدیک به چهار ساعت از علیرضا قربانی بازجویی کردند و در نهایت به او گفتند که روادیدش لغو می‌شود و دیگر نمی‌تواند به آمریکا سفر کند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

به گفته آقای اردکانی، بازجویی از آقای قربانی و محرومیت او از سفر به آمریکا احتمالاً به خاطر خدمت سربازی او در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده که «چند دهه پیش» انجام شده است.

تحلیل کانال کوچه:

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال ۲۰۱۹ توسط دولت ترامپ در لیست سازمان‌های تروریستی خارجی قرار گرفت. در حالی که ده‌ها سازمان در آن زمان در فهرست FTO(فهرست سازمانهای تروریستی) قرار گرفتند، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تنها نهاد دولتی است که در این فهرست قرار گرفت.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy