Tuesday, Apr 12, 2022

صفحه نخست » اشک‌های دختربچه بلوچ، عکاس بیگناه را بیکار کرد!

یک عکاس مطبوعاتی به دلیل انتشار ویدیوی دختربچه گریان بلوچ اخراج شده است

ایران وایر - «سعید غلامحسینی»، عکاس مطبوعاتی که تیر ۱۴۰۰ ویدیوی او از یک دختر بچه اهل سیستان و بلوچستان به نام «نازنین» در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد، در یک برنامه در صداوسیما خبر داد که به بهانه «سیاه نمایی»، از روزنامه محل کار خود اخراج شده است.

ashk_041122.jpgغلامحسینی در این گفت‌وگوی تلویزیونی گفت: «با انتشار این عکس و ویدیو و تاثیرگذاری آن، خیرین با من تماس گرفتند تا به من کمک کنند و گفتند به عنوان نماینده آن‌ها، به منطقه سیستان و بلوچستان بروم. ولی همین تاثیرگذاری به ضرر من شد و از کار بی‌کار شدم.»

او در ادامه گفت خوشحال است که کارش را انجام داده است.

این عکاس توضیح داد دلیل خاصی برای از دست دادن کار خود از سوی مدیران روزنامه دریافت نکرده ولی تلویحا به او گفته شده که سیاه‌نمایی کرده است.

او در توضیح این اتفاق گفت به او مرخصی اجباری یک ماهه داده و گفته‌اند دیگر به روزنامه نرود.

تیرماه سال گذشته و در گیرو دار مشکلات بی آبی در سیستان و بلوچستان، ویدیوی کوتاهی از گریه نازنین، یک کودک اهل سیستان و بلوچستان منتشر شد که به دلیل بی‌آبی، از مسوولان درخواست می‌کند به بحران بی آبی رسیدگی کنند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

نازنین،‌ دختربچه بلوچ در این ویدیو می‌گوید:‌ «انتشار ویدیویی کوتاه از یک دختربچه سیستان و بلوچستانی که از کم آبی به گریه می‌افتد، بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشته است.»

او می‌افزاید: «همه بچه‌ها از بی آبی وضع خوبی ندارند. ما از بی آبی مونده‌ایم چه کار کنیم، بیایید و کمک کنید.»

نازنین با بغض ادامه می‌دهد: «همه بچه‌ها به خاطر بی آبی، وضع‌شون خوب نیست. واسه همه بچه‌ها، نه واسه خودم.»

ویدیوی نازنین به سرعت در شبکه‌های مجازی پخش شد و واکنش‌های بسیاری در پی داشت. طی سال‌های اخیر، خبرنگاران و عکاسان بسیاری به دلیل پوشش اخبار مناطق محروم مورد بازجویی نهادهای امنیتی قرار گرفته‌اند.

به گفته یکی از آن‌ها به «خبرنگاری جرم نیست»، عمده گلایه نهادهای امنیتی به این روزنامه‌نگاران این است که با سیاه‌نمایی، خوراک رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور و «دشمنان» را فراهم می‌کنند و نیازی نیست که مشکلات داخلی کشور به بیرون از مرزها گفته شوند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy