Tuesday, May 10, 2022

صفحه نخست » خروج روس‌ها از سوریه در شرایط کنونی خبر خوشایندی نیست، احمد زیدآبادی

za_050922.jpgیک روزنامۀ روسی از خروج نظامیان آن کشور از سوریه و واگذاری پایگاه‌های آنها به نیروهای ایران و حزب‌الله خبر داده است.

صحت این خبر تأیید نشده است و به نظر می‌رسد دقیق نباشد. اما به فرض تأیید رسمی آن، چنین اتفاقی سبب افزایش تشنج بی‌سابقه بین اسرائیل با ایران و نیروهای متحدش در خاک سوریه خواهد شد.

اسرائیل حضور نیروهای ایرانی و گروه‌های متحدش در سوریه را به عنوان تهدیدی علیه خود تعریف کرده و به طور متناوب، پایگاه‌های آنها را هدف حملات هوایی و موشکی خود قرار می‌دهد.

این حملات تاکنون به گونه‌ای محتاطانه صورت گرفته است به طوری که موجب تحریک روس‌ها و وارد آوردن تلفات به نظامیان آنها نشود.

در صورت خروج نیروهای روسی از سوریه و واگذاری پایگاه‌های آنها به ایران و حزب‌الله، قاعدتاً اسرائیلی‌ها هم احساس تهدید بیشتری نسبت به گذشته خواهند کرد و هم دست خود را برای حمله به خاک سوریه بازتر خواهند دید. افزایش حملات اسرائیلی‌ها طبعاً نمی‌تواند برای همیشه با آنچه جمهوری اسلامی "صبر استراتژیک" در سوریه می‌خواند، همراه باشد، بنابراین احتمال ضربات متقابل بین دو طرف بالا خواهدگرفت و منطقه را به سوی جنگ پیش خواهد برد.

به همین دلایل، خروج روس‌ها از سوریه در شرایط کنونی خبر خوشایندی نیست، مگر آنکه همزمان با این خروج، مذاکرات چندجانبه‌ای برای دستیابی به ترتیبات امنیتی تازه‌ای در سوریه بین برخی طرف‌های مؤثر در این بحران صورت گیرد



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy