Tuesday, May 10, 2022

صفحه نخست » هشدار منابع امنیتی در مورد استفاده جمهوری اسلامی از تسلیحات الکترومغناطیس

electromagnetic_051022.jpgبر اساس این گزارش، ایران می‌خواهد شبکه‌های برق کلیدی آمریکا و اسرائیل را هدف قرار دهد

العربیه - پایگاه خبری «واشینگتن اگزمینر»، با استناد به شواهد جدیدی نوشت، ایران در حال آمادگی برای ارسال یک ماهواره و انفجار «سلاح هسته‌ای کوچکی» بر فراز آسمان آمریکا است، تا این‌گونه با تحت تاثیر قرار دادن شبکه‌های برق کلیدی، یک خاموشی گسترده در این کشور ایجاد کند.

به گفته واشینگتن اگزمینر، به‌رغم ادامه روند مذاکرات احیای توافق هسته‌ای موسوم به «برجام»، ایران در حال آمادگی برای درگیری نظامی با آمریکا است.

این شواهد با اشاره به اقدام ایران برای محافظت از شبکه برق و دیگر زیرساخت‌های خود، به مدارکی نظامی استناد می‌کند که بر اساس آن، تهران در حال آمادگی برای ساخت یک بمب الکترومغناطیسی است.

بمب الکترومغناطیسی پس از انفجار، پالس بسیار بزرگی را در محیط منتشر کرده و با نفوذ به سیستم‌های الکترونیکی، عملکرد آن‌ها را با اختلال مواجه می‌کند.

بر اساس این گزارش جدید، «هدف ایران برای حمله تهاجمی الکترومغناطیسی ممکن است در چارچوب اقدام آن‌ها برای محافظت از چندین زیرساخت حیاتی این کشور، دربرابر حملات الکترومغناطیسی منعکس شده باشد.»

پیتر وینست، مدیر اجرایی «کارگروه امنیت ملی»، به عنوان تهیه‌کننده این گزارش تصریح کرد: «یک یادداشت رسمی نظامی وابسته به ایران، حمله هسته‌ای/الکترومغناطیسی ایران علیه آمریکا را تایید می‌کند. این یادداشت همچنین اقدامات فریبکانه تهران برای پنهان کردن تسلیحات هسته‌ای این کشور را، که نقض توافقنامه‌های بین‌المللی است نیز تایید می‌کند.»

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

وینست در پایان اظهارات خود گفت: «اگر ایران به توانایی‌های تهاجمی مربوط به تسلیحات هسته‌ای/الکترومغناطیسی دست پیدا کند، اهداف این کشور یا گروه‌های نیابتی وابسته به آن، به احتمال زیاد مردم آمریکا و اسرائیل خواهد بود.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy