Thursday, May 12, 2022

صفحه نخست » اخبار منتخب به روایت ابو مالش: مرده‌شور خصوصی

mesbah.jpgبعضی از ثروتمندان در خانه‌شان میز بیلیارد و یا زمین تنیس دارند و از آن‌ها برای ورزش، سرگرمی و تفنن استفاده می‌کنند و به اصطلاح خارجی‌ها "هابی" آن هاست. رضا مطلبی کاشانی صاحب کارخانه تک ماکارونی، در خانه خود مرده شور خانه جمع و جور و نقلی دارد که هر کس آن را ببیند هوس مردن می‌کند.

هابی او مرده شوری است. تفاوت حاج رضا مطلبی کاشانی با بقیه مرده شورها که مردمان شریف و زحمتکشی هستند، در این است که او مرده‌ها را خودش از بین مقامات عالی نظام انتخاب می‌کند.

*

برخی می‌گویند او می‌خواهد گناه احتکار را با ثواب مرده شویی در کند و با خدا یر به یر شود، ولی من این را قبول ندارم، برخی از افراد از ته دل به مرده شوری علاقه دارند و حاج رضا مطلبی یکی از آن هاست و کارنامه پرباری در زمینه غسالی دارد، به عنوان مثال بزرگانی مثل آیت الله مصباح را غسل داده است. غسل از مراحل مهم مردن است، غسال خوب فقط مرده را نمی‌شوید بلکه گناهان مرده را هم می‌شوید. حجت‌الاسلام صدیقی از حاج رضا مطلبی نقل می‌کند که آیت الله مصباح روی تخت غسالخانه زنده شده و لبخند زده است، به نظر من آن مرحوم چنان از غسل خود راضی بوده که زنده شده و به غسال خود برای قدردانی لبخند زده و دوباره به مردن ادامه داده است. غسل خوب حتی توجه نکیر و منکر را جلب کرده و سبب می‌شود که سوالات آسان تری بپرسند. صحبت ازنکیر و منکر شد من تا یادم نرفته باید در روایت مجعولی که صادق هدایت به آن اشاره می‌کند تشکیک کنم، هدایت می‌گوید که در روایات آمده است که نکیر و منکر بیضه‌های درازی دارند و بهترین راه برای اینکه سوال‌های سخت، سخت نکنند این است که در اطراف جنازه تله موش کار بگذاریم تا بیضه‌های آنها در تله بیفتند و اصلاً قید سوال کردن را بزنند. بنده در باره این روایت تحقیق کرده و اطلاع رسانی خواهم کرد و خواهش می‌کنم تا نتیجه تحقیقات حقیر مشخص نشده از تله موش استفاده نشود. در پایان از خداوند متعال می‌خواهم که به کسب و کار محتکر نیکوکار جناب مطلبی به خصوص در زمینه‌ی احتکار مواد غذایی برکت بیشتری بدهد و ماکارونی‌های ایشان را دراز تر کند وانشالله هرچه زودتر توفیق غسل دادن مقامات عالی نظام را هم به ایشان بدهد.

دزدان غیر بومی

رئیس پلیس اصفهان به درستی گفته است که یکی از مشکلات بزرگ اصفهان این است که دزدان غیر بومی به این شهر می‌آیند و دزدی می‌کنند. دزدان محترم واقعاً باید قوانین اسلامی را رعایت کرده و فقط درشهرهای خودشان دزدی کنند. یکی از بزرگترین مشکلات کشور ما دزدان غیر بومی است، از همان اوایل انقلاب دزدانی که متولد عراق بودند به کشور آمدند و در مقامات بالای کشور جاخوش کرده و در طول چهل و سه سال گذشته زاد و ولد کردند و هر کدام از فرزندان آنها در گوشه‌ای به دزدی مشغولند. این‌ها در عراق چهل دزد بغداد بودند و از وقتی به ایران آمدند با کمک مقامات عالی نظام به چهار هزار دزد تهران تبدیل شدند. البته بقیه مقامات کشور هم گر چه در ایران متولد شده‌ند ولی خیلی ایرانی نیستند. قویا توصیه می‌کنم برای اینکه اختلافات درونی پیش نیاید و دزدان به محدوده همدیگر دست درازی نکنند برای دزدان کارت شناسایی صادر شده و مانند مافیا محدوده فعالیت آن‌ها را مشخص کنند و هرکدام از وابستگان ولایی بتوانند در محدوده خود چپاول کنند. این طور نباشد که بنابر ضرب المثل معروف که تخم مرغ دزد شتر دزد می‌شود، خانواده‌ای که قطار قطار شتر دزدیده‌اند برای سیسمونی ناقابل که در حد تخم مرغ دزدی است بی آبرو شوند.
انشاالله با رهنمودهای امروز رهبری این مشکلات حل می‌شود، ایشان فرمودند درس‌های بی فایده در دبستان و دبیرستان حذف شود، به زودی مدارس ما همان مکتب خانه‌های سابق می‌شود که در آن‌ها فقط قرآن و شرعیات درس خواهند داد و همه ما تبدیل به مسلمان‌های فابریکی می‌شویم که مسلمانان صدر اسلام هم به ما حسادت خواهند کرد.

اردیبهشت ۱۴۰۱
ابو مالش



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy