Sunday, May 22, 2022

صفحه نخست » بیانیه کنگره ایرانیان کانادا در حمایت از بازی دوستانه با ایران

canada_052222.jpgایران وایر - هیات مدیره «کنگره ایرانیان کانادا»، نسبت به برگزاری دیدار دوستانه تیم‌های ملی ایران و کانادا واکنش نشان داده و آن را تلاشی برای دوستی بیشتر میان شهروندان دو کشور دانسته است.

در بخشی از بیانیه‌ای که از سوی این انجمن منتشر شده آمده است: «رقابت‌های ورزشی دوستانه در سطح بین‌المللی، همواره با هدف گرد‌ِهم آوردن مردم بوده است. این مسابقه، نمادی از آرزوی شهروندان ایرانی و کانادایی برای دورِهم جمع‌شدن حول محور ارزش‌های اخلاق ورزشی، دوستی، صلح و همبستگی است. در همین راستا، کنگره ایرانیان کانادا از تصمیم و تلاش سازمان فوتبال کانادا در میزبانی این بازی دوستانه تقدیر و حمایت می‌کند.»

در این بیانیه، به اظهارات «سندرا گیج» مدیر بازاریابی فدراسیون فوتبال کانادا اشاره شده که در پاسخ به اظهار ناراحتی «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا در مورد برگزاری این مسابقه گفته بود: «ما به قدرت ورزش و توانایی آن در گردِهم آوردن افراد با پیشینه‌ها و عقاید سیاسی مختلف برای یک هدف مشترک باور داریم.»

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

در بخش پایانی این بیانیه آمده نیز آمده است: «هر چند ممکن است چنین تلاش‌هایی دستاوردهای سیاسی سطحی و کوتاه‌مدت به‌همراه داشته باشد، اما در نهایت برپایی چنین رویدادهای بین‌فرهنگی، کاهش تعارض، پیشرفت دموکراسی و درک متقابل را در پی خواهد داشت. کنگره ایرانیان کانادا از بازی دوستانه پیشِ‌رو استقبال می‌کند و از تیم‌های ملی ایران و کانادا دعوت می‌کند به احترام، یاد و خاطره قربانیان ایرانی -کانادایی پرواز پی‌اس۷۵۲ [پیش از شروع بازی] یک دقیقه سکوت کنند.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy