Monday, May 23, 2022

صفحه نخست » افشاگری رسانه‌های اسرائیلی درباره ترور سرهنگ سپاه

mussad_052222.jpgخدایی در توطئه علیه اسرائیل دست داشت

رادیو فردا - به‌دنبال کشته شدن سرهنگ دوم حسن صیاد خدایی، افسر سپاه پاسداران، در روز یکشنبه اول خرداد، رسانه‌های اسرائیلی گزارش دادند که این نظامی ایرانی از برنامه‌ریزان کشتن اسرائیلی‌ها و ضربه زدن به منافع یهودیان در برخی از نقاط جهان بوده است.

سایت خبری اسرائیلی «وای.نت» با استناد به یک منبع خبری نوشت که سرهنگ ترور شده ایرانی، برای اجرای عملیات خرابکاری علیه اسرائیلی‌ها و یهودیان در سراسر جهان برنامه‌ریزی کرده بود.

وای.نت افزود موساد، سازمان جاسوسی خارجی اسرائیل، پیشتر تمام برنامه‌های خرابکاری صیاد خدایی را «خنثی کرده بود».

به گفته یوسی ملمن، گزارشگر ارشد امور جاسوسی اسرائیل، افسر کشته شده سپاه پاسداران، فرمانده «عملیات تروریستی» علیه اسرائیل و اهداف یهودی در آفریقا، ترکیه، آمریکای لاتین و قبرس بوده است.

شبکه ۱۳ تلویزیون اسرائیل نیز یکشنبه شب گفت که صیاد خدایی، منصور رسولی را مامور کشتن یک کارمند کنسولگری اسرائیل در استانبول کرده بود.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو فردا

این شبکه فاش کرد که قرار بوده «کنسول اسرائیل در استانبول» ترور شود.

در پی کشته شدن این سرهنگ سپاه پاسداران، رسانه‌های عمده اسرائیل، به‌ویژه شبکه‌های تلویزیونی، شامگاه یکشنبه «سوءقصد هدفمند در قلب تهران» را پوشش خبری سریع و وسیع دادند.

اکثر این شبکه‌های اسرائیلی، صیاد خدایی را دستیار ارشد قاسم سلیمانی در ماموریت‌های سوریه و عضو نیروی قدس سپاه معرفی کردند.

روعی شارون، گزارشگر امور نظامی شبکه تلویزیونی کان اسرائیل، تاکید کرد که اکثر سوءقصدهای هدفمند پیشین در ایران که از سوی منابع خارجی به اسرائیل نسبت داده شده است، در ارتباط با مهره‌های برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران بوده و حال کشته شدن صیاد خدایی ممکن است که مرحله جدیدی از اقدامات علیه نفوذ منطقه‌ای تهران باشد.

به گفته شبکه کان، کسانی که برنامه‌ریز این عملیات بودند، عامدانه این ساعت روز را در قلب شلوغ تهران انتخاب کردند تا نشان دهند که هیچ هدفی در ایران مصون ندارد.

عامی‌خای اشتاین، یک گزارشگر دیگر شبکه کان، به نقل از «یک منبع امنیتی» گفت که برنامه‌ریزی و اجرای عملیاتی مانند کشته شدن صیاد خدایی «تنها در توان ما (اسرائیل) و آمریکا است».

روابط عمومی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای، کشته شدن پاسدار صیاد خدایی را «شهادت» یک «مدافع سرافراز حرم» نامید و تاکید کرد که او «هدف جنایت تروریستی ضد انقلاب و عوامل وابسته به استکبار جهانی قرار گرفت».

سپاه گفته است که «اقدام لازم برای شناسایی و دستگیری ضارب یا ضاربین، پیش‌بینی و در حال اجرا است».

سپاه پاسداران روز یکشنبه در بیانیه دیگری، از «دستگیری شبکه‌ای از اراذل و اوباش مرتبط با سرویس اطلاعاتی رژیم صهیونیستی (اسرائیل)» خبر داد و نوشت این افراد «اقدام به آدم‌ربایی و اخذ اعترافات ساختگی» کرده بودند.

این احتمال قوی مطرح است که بیانیه سپاه به افرادی اشاره دارد که چند ماه پیش اقدام به ربودن منصور رسولی و گرفتن «اعتراف» از او کرده بودند.

رسانه‌های اسرائیل ماه گذشته عکس و فایل صوتی منصور رسولی را منتشر کردند که در آن، این فرد «اعتراف» می‌کرد که برای کشتن یک کارمند کنسولگری اسرائیل در استانبول، یک روزنامه‌نگار یهودی در فرانسه و یک ژنرال آمریکایی در خاک آلمان «ماموریت» گرفته بود.

با این حال، منصور رسولی در آن فایل صوتی به جان مادر، دختر و خانواده‌اش قسم خورد که کاری در این راستا نکرده و دیگر نیز مرتکب این نوع اشتباهات نخواهد شد.

منصور رسولی پس از چند هفته، در یک کلیپ تصویری تاکید کرد که افرادی زورگو او را ربوده و با شکنجه‌های شدید و خشونت، وادار به بیان مطالبی کردند. او گفت که زندگی‌ او و خانواده‌اش از باغداری و دامداری می‌گذرد و ارتباطی با سپاه نداشته است.

با این حال، رسانه‌های اسرائیل تاکید داشتند منصور رسولی، یک قاچاقچی مواد مخدر است که به خدمت برنامه‌های تروریستی جمهوری اسلامی ایران درآمده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy