Tuesday, Jun 7, 2022

صفحه نخست » عامل قتل ۲ آخوند در صحن حرم امام رضا اعدام می شود

ir_060522.jpgایران وایر - سخنگوی قوه قضائیه ایران از صدور حکم اعدام برای عبداللطیف مرادی، عامل حمله به ۳ روحانی در صحن حرم امام رضا خبر داد.

در جریان این حمله که در روز سه‌شنبه، ۱۶ فروردین در صحن حرم امام هشتم شیعیان روی داد ۲ روحانی به نام‌های محمد اصلانی و محسن پاکدامن کشته شدند و یک طلبه دیگر به شدت مجروح شد.

سخنگوی قوه قضائیه ایران گفته وکیل عبداللطیف مرادی پس از صدور حکم اعدام تقاضای فرجام‌خواهی کرده و پرونده به دیوان عالی رفته است.

خبرگزاری «تسنیم» پیش از این، عبداللطیف مرادی را ۲۱ ساله و ازبک‌تبار معرفی کرده و نوشته بود که یک سال پیش به‌صورت غیر قانونی از مرز پاکستان وارد ایران شده و سپس در مشهد اقامت گزیده است.

ir.jpgطبق این گزارش، او به‌همراه برادرش در یک باربری در مشهد کار می‌کردند و در منطقه مهرآباد مشهد سکونت داشته‌اند.

تسنیم مدعی شده بود که عبداللطیف مرادی به‌خلاف مسلمانان اهل‌سنت، دارای «تفکرات تکفیری» بوده که شیعیان را «رافضی و مجوس» می‌دانسته و معتقد بود باید خون آنان ریخته شود.

رسانه های نزدیک به حکومت ایران سه روحانی که در مشهد مورد حمله قرار گرفتند را «از طلاب جهادی» معرفی کرده و روح‌الله حریزاوی، قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی، گفته بود که آن‌ها در حاشیه شهر مشهد، به دلیل «محرومیت فوق‌العاده‌ای» که وجود دارد، «توزیع خدمت» می‌کردند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

با این حال گزارش‌هایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد حاکی از این‌که اقدامات این گروه‌های جهادی در راستای «سرکوب حاشیه‌نشینان اهل سنت» است.

***

پیش از این حمله، دو طلبه اهل سنت در استان گلستان به وسیله سلاح گرم به قتل رسیدند. هویت این دو طلبه، «گل محمد آخوند پژمان» و «عبدالرحمان آخوند خوجه» اعلام شده و به گفته کاربران رسانه‌های اجتماعی، این دو فرد از ائمه جمعه و معتمدین محله «چای بویی» بوده‌اند و قتل آنها پیش از برگزاری «نماز تروایح» انجام شده است.

رسانه‌های داخلی ایران پیشتر نیز، از افزایش شمار حملات به روحانیون شیعه در فضای عمومی خبر داده بودند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy