Sunday, Jun 19, 2022

صفحه نخست » واکنش زینب سلیمانی به سخنان پمپئو

zeynab_061922.jpgدر وحشت زندگی کن

العربیه - وزیر خارجه پیشین آمریکا در مصاحبه با العربیه برای اولین بار اطلاعاتی را در زمینه عملیات به‌قتل رساندن قاسم سلیمانی افشا کرد

زینب سلیمانی، دختر قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس سپاه پاسداران ایران با واکنش به اظهارات اخیر مایک پمپئو، وزیر خارجه پیشین آمریکا با شبکه «العربیه» او را مجددا تهدید کرد و خطاب به پمپئو گفت که «در وحشت زندگی کن.»

دختر قاسم سلیمانی جمعه 27 خرداد در توییتی مدعی شد که پدرش در سفری که به کشته‌شدن وی انجامید، برای گفتگو با عادل عبدالمهدی و «تنش‌زدایی» در منطقه وارد بغداد شده بود.

پمپئو جمعه در مصاحبه با العربیه برای اولین بار اطلاعاتی را در زمینه عملیات به‌قتل رساندن قاسم سلیمانی افشا کرد.

او گفت که «قاسم سلیمانی قصد داشت 500 آمریکایی را بکشد» و تاکید کرد که دولت ترامپ آماده بود تا از شهروندان خود در هر کجا که بودند محافظت کند، به همین جهت با هدف قرار دادن سلیمانی از اجرای این نقشه پیش‌گیری کرد.

پمپئو همچنین افزود که ایالات متحده بطور مداوم قاسم سلیمانی را تحت نظر داشت تا این که فرصتی مناسب برای هدف قرار دادن او بدست آمد.

او درباره عملیاتی که منجر به‌ قتل رساندن سلیمانی و ابومهدی المهندس شد، فاش کرد که 3 تیم از نیروهای عملیات ویژه آمریکا در عراق حضور داشتند و از مکان‌های مخفی در فرودگاه بین‌المللی بغداد، فرود هواپیمای فرمانده سپاه را زیر نظر گرفته بودند.

👈مطالب بیشتر در سایت العربیه

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران سحرگاه 13 دی 1398 اندکی پس از فرود هواپیمای خود در حالی که ابومهدی المهندس، رهبر حشد الشعبی عراق او را همراهی می‌کرد، توسط یک عملیات پهپادی در نزدیکی فرودگاه بغداد ترور شد.

مقامات ایران بلافاصله پس از خبر کشته‌شدن سلیمانی، از «انتقام سخت» سخن گفتند و با موشک پایگاه الاسد در عراق را هدف قرار دادند. هیچ شهروند یا سرباز آمریکایی در این حمله کشته نشد.

حمله موشکی سپاه به سقوط یک هواپیمای اوکراینی با 176 شهروند که اغلب ایرانی بودند در نزدیکی تهران منجر شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy