Sunday, Jun 19, 2022

صفحه نخست » رییس جامعه جراحان در نامه‌ به رئیسی خواستار جلوگیری از اجرای قطع انگشتان دست چند زندانی شد

02_finger.jpgایران اینترنشنال - ایرج فاضل، رییس جامعه جراحان ایران، در نامه‌ای به ابراهیم رئیسی خواستار جلوگیری از اجرای قریب‌الوقوع حکم قطع انگشتان دست چند زندانی شد و اجرای چنین احکامی را موجب «وهن اسلام» خواند. انگشتان را قطع نکنید، نفرت‌افکنی نکنید.

او نگرانی خود را خطاب به ابراهیم رئیسی و مسئولین قوه قضاییه اعلام کرد و خواستار آن شد که «هرچه سریع‌تر دستور لازم برای لغو چنین تصمیم‌هایی صادر شود.»

فاضل تاکید کرد که اجرای این احکام«موجی از بیزاری و نفرت در دنیا» را نسبت به ایران برخواهد انگیخت.

01_finger.jpg

سازمان عفو بین‌الملل نیز ضمن هشدار دادن دوباره درباره احتمال قطع انگشتان دست هشت زندانی در ایران (زندان تهران بزرگ)، اعلام کرده که مأموران بینی یکی از این زندانیان به نام هادی رستمی را در درگیری شکسته‌اند و اطلاعی از وضعیت او در دست نیست.

عفو بین‌الملل هویت هفت نفر را هادی رستمی، مهدی شاهیوند، مهدی شرفیان، امیر شیرمرد، مرتضی جلیلی، یعقوب فاضلی کوشکی و ابراهیم رفیعی ذکر کرد و نوشت که هویت یک نفر ناشناس است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

پیش از این آرش صادقی، فعال مدنی خبر داده بود اجرای حکم قطع انگشتان دست هفت زندانی در روز ۲۲ خرداد در زندان اوین به دلیل درگیری زندانیان با ماموران یگان زندان به تعویق افتاده است.

با آنکه سازمان ملل متحد، سازمان عفو بین‌الملل و دیگر نهادهای حقوق بشری بارها خواهان توقف صدور و اجرای احکام قطع عضو در ایران شده‌اند اما صدور و اجرای چنین احکامی در کنار مواردی چون شلاق و سنگسار همچنان در قوه قضاییه جمهوری اسلامی ادامه دارد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy