Sunday, Jun 26, 2022

صفحه نخست » "در شروع جنگ جهانی سوم لندن اول از همه بمب‌باران می‌شود"

war_062622.jpgمتحد پوتین آندری گورولیوف گفت: از روز روشن‌تر است که جهان را انگلوساکسون‌ها تهدید می‌کنند

امیلی اتکینسون - ایندیپندنت فارسی

یکی از متحدان نزدیک ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه ادعا کرد اگر جنگ جهانی سوم شروع شود لندن اولین هدف راهبردی در کشورهای ناتو است که مورد اصابت موشک‌های روسیه قرار خواهد گرفت.

آندری گورولیوف، نماینده مجلس و عضو کارگروه دفاعی مسکو در مصاحبه با تلویزیون دولتی تی‌وی در مورد چگونگی حمله تمام‌عیار احتمالی به کشورهای بالتیک عضو ناتو توضیح داد.

گورولیوف، فرمانده پیشین ارتش و عضو حزب روسیه متحد و هوادار پوتین، گفت: «کل مجموعه ماهواره‌های فضایی دشمن را در نخستین عملیات هوایی نابود خواهیم کرد.»

«آمریکایی یا بریتانیایی بودن آن‌ها اهمیتی ندارد، ازنظر ما همه به ناتو تعلق دارد.»

«در مرحله دوم تمامی سامانه دفاع ضد موشک را هر جا که باشد ۱۰۰ درصد نابود می‌کنیم. سوم آنکه قطعا از ورشو، پاریس یا برلین شروع نخواهیم کرد. لندن اول ‌ازهمه مورد اصابت قرار خواهد گرفت.»

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

«از روز روشن‌تر است که جهان را انگلوساکسون‌ها تهدید می‌کنند.»

او گفت حمله تنها راه برای جلوگیری از محاصره کالینینگراد (قلمروی تقریبا برون‌‌بومی روسیه بین لیتوانی و لهستان) به‌وسیله غرب بود.

گورولیوف گفت «برق» اروپای غربی «قطع خواهد شد» (به گفته او نابود هم خواهد شد) و «زمین‌گیر خواهند شد.»

او افزود: «در مرحله سوم دوست دارم ببینم ایالات متحده به اروپای غربی برای ادامه دادن جنگشان در سرما و بدون مواد غذایی و برق چه دارد بگوید. نمی‌دانم (ایالات متحده) چطور می‌تواند خودش را برکنار نگه‌ دارد.»

«این برنامه کامل نیست و عمدا فرازهای خاصی از آن را از قلم انداختم، چون تلویزیون جای صحبت کردن در مورد آن‌ها نیست.»

متحد پوتین در حالی این تهدیدها را مطرح کرده است که جنگ روسیه در اوکراین وارد پنجمین ماه شده و به نگرانی غرب از «خستگی» بابت تداوم این جنگ مرگ‌بار منجر شده است.

بوریس جانسون دیروز هشدار داد فشار به اوکراین برای تن دادن به «صلحی ناخوشایند» به علت تنش‌های اقتصادی ناشی از این جنگ افزایش خواهد یافت.

جانسون در پاسخ به اینکه منظورش از نگرانی در مورد خسته شدن اوکراین چیست، در اقامتگاه کمیساریای عالی در کیگالی گفت: می‌دانیم وضعیت دشواری است. می‌دانم در بریتانیا وضعیت دشوار است. می‌دانم هزینه مواد غذایی بالا رفته است. همه دارند این وضعیت را می‌بینند و کشورهای بسیار زیادی می‌گویند چنین جنگی در اروپا ضرورتی ندارد.»

«ضرورتی ندارد دچار این مشکلات اقتصادی باشیم و بنابراین تشویق (شاید هم وادار کردن) اوکراین به پذیرش صلحی ناخوشایند افزایش خواهد یافت.»

«به نظرم خطر آن هست که مردم متوجه نباشند ایستادگی در برابر تجاوز اهمیت حیاتی دارد. اگر پوتین از مجازات تجاوز به اوکراین جان سالم به در ببرد، اگر از مجازات بابت تصرف آشکار قلمرو کشور دیگری فرار کند، برای یکایک کشورهای جهان بی‌چون‌وچرا آشکار خواهد شد که نظام بین‌المللی فروپاشیده است.»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy