Wednesday, Jun 29, 2022

صفحه نخست » ابطحی: ضربات امنیتی اسرائیل ساختار اطلاعاتی ایران را متزلزل کرده است

abtahi_062922.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

محمدعلی ابطحی، رئیس دفتر و معاون رئیس جمهوری پیشین ایران، محمد خاتمی، در گفتگو با "نیویورک تایمز" گفته است که ضربات و نفوذ امنیتی اسرائیل و دامنۀ گستردۀ عملیات این کشور در ایران ساختار قدرتمند اطلاعاتی ایران را متزلزل کرده است.

او گفته است که "قدرت و توانایی های امنیتی ایران که همواره ستون اصلی نظام جمهوری اسلامی ایران بوده در نتیجۀ عملیات و نفوذ امنیتی اسرائیل در سال گذشته آسیب دید." به گفتۀ ابطحی جاسوس های اسرائیل ضربات سنگینی را به ایران وارد آوردند و بسیاری از افراد سرشناس بهای این ضربات را پرداختند.

به گفتۀ منابع آگاه در اسرائیل و در ایران، حسین طائب، رئیس پیشین اطلاعات سپاه پاسداران از جملۀ همین افراد است که به دلیل ناکامی در ضربه زدن به شهروندان اسرائیلی در ترکیه از مقام خود برکنار شد.

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

یک مقام حکومتی در ایران گفته است که دو ماه پیش و در پی دستگیری دوازده تن از کارکنان برنامۀ موشک های بالستیکی ایران، سردار علی نصیری، رئیس پیشین حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران نیز دستگیر شد و ظن آن می رود که کلیه دستگیرشدگان اطلاعات نظامی محرمانه از جمله ماکت های موشک های ایران را در اختیار اسرائیل گذاشته باشند. در این حال، سه کارخانۀ فولادسازی ایران که در روزهای گذشته هدف حملۀ سایبری قرار گرفتند مهمترین تأسیسات فولادسازی سپاه پاسداران به شمار می روند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy