Wednesday, Jul 13, 2022

صفحه نخست » دو نماینده پارلمان اتریش کنار معترضان ایرانی مقابل سفارت بلژیک

belgium_071322.jpgایران وایر - امروز چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۴۰۱، دو نماینده پارلمان اتریش به جمع فعالان حقوق بشر ایرانی که در شهر وین مقابل ساختمان سفارت بلژیک تحصن کرده‌اند، پیوستند.

«اوا ارنست»، سخن‌گوی حقوق بشر «حزب سبز» و نماینده پارلمان اتریش و همین‌طور «دیوید اشتوگمولر»، دیگر عضو این حزب با حضور در جمع ایرانیان معترض نسبت به لایحه پیشنهادی تبادل زندانیان به پارلمان بلژیک حضور یافتند.

اوا ارنست در بخشی از سخنرانی خود که از شبکه «پلاس ۴» (Plus4) اتریش نیز پوشش داده شد، نسبت به عواقب تصویب این طرح و امکان اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی در خاک اروپا هشدار داد.

پانزدهم تیرماه، قانون‌گذاران کشور بلژیک مجوز اولیه طرح تبادل زندانی میان بلژیک و ایران را صادر کردند. در این روز، کمیته روابط خارجی مجلس عوام بلژیک اعلام کرد که پس از دو روز بحث و رایزنی، با این لایحه موافقت شده است.

belg.jpgتصویب این طرح می‌تواند به آزادی و بازگشت «اسدالله اسدی» به ایران بیانجامد.

سال ۲۰۱۸، اسدالله اسدی در برنامه‌ریزی و تهیه بمبی جهت انفجار در همایش «سازمان مجاهدین خلق» در شهر پاریس مشارکت داشت. اسدالله اسدی در آن زمان به عنوان دبیر سوم سفارت جمهوری اسلامی با مصونیت و پاسپورت دیپلماتیک به اتریش سفر می‌کرد و تمامی مواد منفجره را از طریق چمدان به شهر وین منتقل کرده بود.

او در آلمان دستگیر و به مقامات بلژیک تحویل داده شد. این دیپلمات بمب‌گذار ایرانی به ۲۰ سال زندان محکوم شده است. با این حال، دولت بلژیک تلاش می‌کند از طریق تصویب این قانون، مقدمات مبادله او با برخی از گردش‌گران بلژیکی که به اتهام جاسوسی در ایران بازداشت شده‌اند را فراهم کند.

👈مطالب بیشتر در سایت ایران وایر

فعالان حقوق بشر در شهر وین طی روزهای اخیر با تجمع مقابل ساختمان سفارت بلژیک در این شهر، اعتراض خود را به تصویب این لایحه اعلام کرده‌اند. هم‌چنین برخی از نمایندگان پارلمان اتریش نیز با آن‌ها هم‌سو شده‌اند.

این تصور عمومی وجود دارد که پس از تصویب این طرح، جمهوری اسلامی بکوشد با گروگان‌گیری‌های گسترده‌تر اتباع اروپایی، مقدمات مبادله آن‌ها با برخی از نیروهای خراب‌کار خود در اروپا را فراهم کند. هم‌چنین بیم افزایش اقدامات تروریستی جمهوری اسلامی نیز شدت گرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy