Sunday, Jul 17, 2022

صفحه نخست » کلاه ضد پورنو برای سانسور محتوای سکسی در اینترنت

censor_071722.jpgدویچه وله - محققان چینی در دانشگاهی در پکن کلاهی مخصوص ابداع کرده‌اند تا ممیزان در کسری از ثانیه محتوای جنسی خارج عرف را در اینترنت شناسایی، علامت‌گذاری و سپس حذف کنند.

هرزه‌نگاری یا پورنوگرافی به معنای نمایش بی‌پرده آمیزش جنسی در اشکال مختلف در چین غیرقانونی است و حذف چنین محتوایی در اینترنت این کشور را به تکاپو واداشته است.

وظیفه سانسور محتوای جنسی خارج عرف در چین عمدتا بر عهده هوش مصنوعی است. اما علاوه بر ‌آن، از نیروهای انسانی نیز برای این منظور استفاده می‌شود. به این نیروها در چین "جیان هوانگ شی" گفته می‌شود که معنای آن ارزیاب یا مخبر پورنوست.

کارمندان پورنویاب معمولا بهتر از هوش مصنوعی این کار را انجام می‌دهند، چرا که مغز انسان می‌تواند سریع‌تر پس‌زمینه‌های پیچیده را دسته‌بندی کند.

china.jpgبا این حال این کار آسان نیست. به‌خصوص برای کارمندان زن سخت است که تمامی روز بنشینند و به تصاویر برهنه نگاه کنند. همین خستگی باعث می‌شود که میزان خطا بالا برود.

👈مطالب بیشتر در سایت دویچه وله

تلفیق انسان و ماشین در شکار پورنو

پژوهشگران دانشگاه جیائوتونگ در پکن در مسیر حل این مشکل کلاهی طراحی کرده‌اند که به ارتقای سخت‌افزاری سانسورچیان پورنو کمک می‌کند.

این کلاه ضد پورنو می‌تواند تکانه‌ها و نوسان‌های مغزی را به هنگام برخورد با محتواهایی خاص شناسایی کند.

محققان در گفت‌وگو با روزنامه "ساوت چاینا مورنینگ پست" گفته‌اند، یک نگاه به تصاویر سکسی کافی است تا فعالیت مشخصی از مغز ثبت شود. نیمی از ثانیه طول نمی‌کشد تا با کمک این کلاه فرد مشاهده‌گر محتوایی این‌چنین را تشخیص داده و برای حذف علامت‌گذاری کند.

این فناوری طوری طراحی شده که می‌تواند فعالیت‌های مغزی متفاوت را تشخیص داده و خود را با آن تطبیق دهد، به نحوی که کارمند شیفت بعدی می‌تواند کلاه همکار خود را بر سر بگذارد و به کار حذف تصاویر ادامه دهد.

این کلاه همچنین از قابلیت فیلتر احساسات و افکار پراکنده کارمندان سانسور برخوردار است تا مزاحم یافتن تصاویر هدف‌گذاری شده نشوند.

تنها یک مشکل کوچک وجود دارد: این کلاه در گروهی ۱۵ نفره از پسران دانشجو آزمایش شده و به دلیل ممنوعیت اکید پورنوگرافی در چین به آن‌ها عکس‌های سانسورشده نشان داده شده است.

بر اساس گزارش‌‌های روزنامه‌های چینی، پژوهشگران با وجود برخی سیگنال‌های اشتباه، ضریب خطای دستاورد خود را کم و قابلیت دستگاه خود را ۸۰ درصد توصیف کرده‌اند.

با این همه آن‌ها گفته‌اند که دلیل این نقیصه محدودیت در مواد آموزشی بوده است.

رصد امواج مغزی در چین پدیده‌ جدیدی نیست. برخی از کارخانه‌ها برای پی بردن به میزان توجه و وضعیت روحی نیروهای کار خود از این روش استفاده می‌کنند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy