Monday, Jul 18, 2022

صفحه نخست » پروانه سلحشوری: رفتار حکومت با زنان به وقوع تحولات بنیادین در ایران شتاب می‌بخشد

salahshoor_071722.jpgناصر اعتمادی - رادیو بین المللی فرانسه

نمایندۀ پیشین مجلس گفته است: "این اجتماع آبستن حوادث است و تحولات مسیر خود را" دنبال می کنند. پروانۀ سلحشوری تلویحاً گفته است که رفتار و برخورد حکومت با آنچه "بدحجابی" می نامد به وقوع حوادث و تحولات شتاب و شدت خواهد بخشید. او خطاب به خبرنگار "اعتماد" گفته است : "ممکن است این رفتار حاکمیت منجر به تغییری در حرکت جامعه و مسیر تحولات بشود که البته اینجا... نه من می‌توانم دقیق مطرح کنم و نه شما امکان انتشار دارید."

پروانۀ سلحشوری، نمایندۀ پیشین مجلس شورای اسلامی ایران، در گفتگو با "اعتماد آنلاین" گفته است که منشاء برخوردهای کنونی حکومت با آنچه "بدحجابی" می نامد "شرایط کنونی اقتصادی کشور" و تلاشی "برای به حاشیه راندن وضعیت بغرنج [اقتصادی] فرودستان و حتی طبقۀ متوسط" است. پروانۀ سلحشوری گفته است : "مشکلات اقتصادی واقعاً تاب و توان مردم را گرفته است" به طوری که "همین چند روز پیش یک خانواده پنج نفره خودکشی کرد." به گفتۀ پروانۀ سلحشوری مسائل و مشکلات واقعی جامعه این ها هستند که حکومت می خواهد از خلال برخورد با مسئلۀ حجاب روی آنها سرپوش بگذارد یا آنها را به حاشیه براند. به گفتۀ پروانۀ سلحشوری "این ها مسائل اصلی هستند و باید برجسته شوند، [یعنی] کشوری که هر روز به سمت فقیرتر شدن می رود و مردم هم هر روز درمانده تر می شوند."

👈مطالب بیشتر در سایت رادیو بین المللی فرانسه

نمایندۀ پیشین مجلس شورای اسلامی در جای دیگری از سخنانش افزوده است که حکومت در تلاش است که از طریق برخورد با باصطلاح "بدحجابی" "فشار اجتماعی را روی مردم زیاد" کند، چون رهبران حکومتی "می خواهند مسائل اصلی را به حاشیه ببرند تا ما درگیری ها و دغدغه‌های اصلی مردم و بخصوص طبقۀ فرودست را نبینیم، هر چند که این شرایط کمر طبقه متوسط را هم شکسته است." نمایندۀ پیشین مجلس شورای اسلامی علت دوم برخوردهای جاری حکومت و مسئولان با زنان حول مسئلۀ حجاب را سرگرم کردن گروه‌های همراه با نظام اسلامی دانسته که قاعدتاً نمی توانند تا ابد نسبت به تنگناها و مشکلات غیرقابل‌تحمل اقتصادی کشور بی‌اعتنا بمانند.

نمایندۀ پیشین مجلس در ادامه گفته است : "این اجتماع آبستن حوادث است و تحولات مسیر خود را" دنبال می کنند. پروانۀ سلحشور ی تلویحاً گفته است که رفتار و برخورد حکومت با آنچه "بدحجابی" می نامد به وقوع حوادث و تحولات شتاب و شدت خواهد بخشید. او خطاب به خبرنگار "اعتماد" گفته است : "ممکن است این رفتار حاکمیت منجر به تغییری در حرکت جامعه و مسیر تحولات بشود که البته اینجا... نه من می‌توانم دقیق مطرح کنم و نه شما امکان انتشار دارید." پروانه سلحشوری در پایان گفته است که باید گذاشت "که در خود جامعه تغییر و تحول رُخ بدهد تا بتوانیم شاهد یک تحول بنیادین در سطح کلان باشیم."

در اظهاراتی جداگانه محمدرضا زائری گفته است که مسئولان جمهوری اسلامی ایران در برخورد با موضوع حجاب مردم را علیه یکدیگر می شورانند و این خطرناک است. محمدرضا زائری گفته است که متاسفانه رهبران جمهوری اسلامی دارند کاری می کنند که مردم در خیابان با یکدیگر درگیر بشوند و دیگر حتی "همسایه از دست همسایه امنیت و آرامش نداشته باشد."

محمدرضا زائری در هشدار خود افزوده است : "با وضعیتی که امروز داریم پیش می رویم و متاسفانه تنش‌ها و حساسیت‌های عصبی در فضای اجتماعی بین آحاد مردم تشدید می‌شود، کاملاً می‌شود تصور کرد که چه بر سر ما خواهد آمد".



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy