Saturday, Jul 30, 2022

صفحه نخست » ولیعهد بریتانیا از خانواده بن‌لادن یک میلیون پوند کمک گرفته

binladin_073122.jpgایندیپندنت فارسی - شاهزاده چارلز، ولیعهد بریتانیا، با برادران ناتنی اسامه بن‌لادن، رهبر سابق سازمان القاعده و طراح حملات یازده سپتامبر، دیدار کرده است تا کمک مالی آن‌ها را به سازمان خیریه خود بپذیرد. هفته‌نامه «ساندی تایمز» روز شنبه، ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۲ (۸ مرداد)، با اعلام این خبر گفت که این ولیعهد ۷۳ ساله در سال ۲۰۱۳ با چند عضو خانواده بن‌لادن، از جمله بکر و شفیق، دو برادر ناتنی اسامه بن‌لادن، دیدار کرده است. این دیدار دو سال پس کشته شدن بن‌لادن به دست نیروهای آمریکایی در پناهگاه او در پاکستان، صورت گرفته است.

به‌گزارش ساندی‌تایمز شاهزاده چارلز به‌ رغم مخالفت مشاوران خود در «بنیاد خیریه ولیعهد» و «کلارنس‌ هاوس»، اقامتگاه رسمی ولیعهد، کمک مالی یک میلیون پوندی خانواده بن‌لادن را پذیرفته است. یکی از این مشاوران همان هنگام گفته بود که اگر این خبر به رسانه‌ها درز کند، به جنجالی «ملی» خواهد انجامید. خانواده بن‌لادن که ریشه یمنی-سعودی دارد، فعالیت اقتصادی گسترده‌ای در زمینه‌هایی همچون املاک و امور ساختمانی در کشورهای مختلف دارد و بسیاری از اعضای آن تاکید کرده‌اند که مخالف اسامه بن‌لادن و اقدامات القاعده بوده‌اند.

بکر بن‌لادن، رئیس سابق شرکت ساخت و‌ساز «بن‌لادن» مستقر در جده است که پدرش، محمد بن‌عوض بن‌لادن، بزرگ خاندان، آن را بنیان نهاده است. بکر در نوامبر ۲۰۱۷ در جریان کارزار «مقابله با فساد» در عربستان سعودی، دستگیر شد. او در سال ۲۰۱۹، پس از منتقل کردن تمامی دارایی‌ها خود در شرکت «بن لادن» به دولت سعودی، آزاد شد. او با ۲۳.۵۸ درصد سهم، بزرگ‌ترین سهام‌دار این شرکت خصوصی بود. شفیق بن‌لادن نیز از دیگر برادران اسامه بن‌لادن است که کمتر شناخته شده است. او یکی از ۱۳ عضو خانواده بن‌لادن در آمریکا بود که در پی حوادث یازده سپتامبر ۲۰۰۱، ایالات متحده را ترک کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

دفتر ولیعهد بریتانیا بسیاری از جزئیاتی را که در گزارش «ساندی تایمز» آمده است، رد کرد و گفت که تصمیم پذیرش کمک مالی از خانواده بن‌لادن را «هیات امنا» گرفته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy