Tuesday, Aug 9, 2022

صفحه نخست » اولیویا نيوتن-جان درگذشت

onj_080722.jpgایندیپندنت فارسی - جان تراولتا، همبازی او در فیلم محبوب گریس به یاد دوست دیرینه‌اش نوشت:‌ «تو زندگی ما را بهتر کردی. تاثیر تو در باور نمی‌گنجد»

اولیویا نيوتن-جان، ستاره موسیقی پاپ و بازیگر، در ۷۳ سالگی در مزرعه‌اش در جنوب کالیفرنیا درگذشت.

او که خواننده‌ای موفق در عرصه موسیقی پاپ بود با بازی در فیلم موزیکال «گریس» ساخته‌شده در سال ۱۹۷۸ شهرت مضاعف یافت. در این فیلم که برداشتی از یک تئاتر برادوی است، او در مقابل جان‌ تراولتا، با بازی در نقش «سندی» جاودانه شد.

جان تراولتا، ستاره هالیوود و همبازی او در این فیلم، در حساب کاربری خود در اینستاگرام به یاد دوست دیرینه‌اش نوشت:‌ «تو زندگی ما را بهتر کردی. تاثیر تو در باور نمی‌گنجد.»

اولیویا نیوتن-جان در ۱۹۴۸ در انگلستان متولد شد و بعد به استرالیا مهاجرت کرد. او در اواخر دهه ۶۰ میلادی خوانندگی را آغاز کرد و سه بار برنده جایزه گرمی شد. بازی در فیلم موزیکال پرفروش «گریس» در سال ۱۹۷۸ بود که او را به یک ابرستاره تبدیل کرد.

این فیلم که نیوتن-جان در آن نقش یک دانش‌آموز استرالیایی را بازی می‌کند در آن سال پرفروش‌ترین شد و ۲۸ میلیون نسخه از موسیقی فیلم به فروش رسید.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

خبر درگذشت نيوتن-جان ابتدا روی صفحه رسمی او در فیسبوک اعلام شد. اعلان فوت او می‌گوید: «اولیویا در بیش از ۳۰ سالی که از ابتلایش به سرطان سینه می‌گذشت، نمادی از شجاعت و امید بود. بنیاد اولیویا نیوتن-جان برای تحقیق و پژوهش درباره داروهای گیاهی، ادامه راه او در تجربه شفابخشی گیاهان دارویی خواهد بود.»

اولیویا نیوتن-جان در ۴۳ سالگی به سرطان سینه مبتلا شد و ۲۰ سال بعد از بهبود، سرطان مجددا در بدنش ظاهر شد.

***



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy