Wednesday, Aug 3, 2022

صفحه نخست » حمله اسرائیل به اهداف جهاد اسلامی در غزه همزمان با حضور دبیر کل این سازمان در تهران

jahad_080522.jpgیائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل، در نخستین سخنرانی خود از آغاز عملیات «سپیده‌دم» این کشور علیه مواضع جهاد اسلامی در غزه گفت: «جهاد اسلامی، گروه نیابتی ایران است که قصد دارد اسرائیل را نابود کند و اسرائیلی‌های بی‌گناه را بکشد و دبیرکل این گروه اکنون در تهران حضور دارد.»

***

ایران اینترنشنال - همزمان با حضور زیاد نخاله، دبیر کل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران، جت‌های جنگنده ارتش اسرائیل به اهداف این گروه در غزه حمله کردند. در این حملات تیسیر الجعبری، فرمانده شاخه نظامی شمال این گروه کشته شده است.

ارتش اسرائیل نام این عملیات نظامی خود را «سپیده‌دم» گذاشته است که هدف از آن، حمله به سازمان جهاد اسلامی است.

در همین حال یائیر لاپید، نخست‌وزیر اسرائیل، اعلام کرد این حملات «با هدف از بین بردن تهدید واقعی علیه شهروندان اسرائیل و نوار غزه» انجام شد.

وزارت بهداشت فلسطینی‌ها در غزه خبر داد که در حمله‌های اسرائیل دست‌کم یک نفر کشته و ۱۵ نفر زخمی شدند.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

همچنین شبکه العالم خبر داد که تیسیر الجعبری، فرمانده منطقه شمال شاخه نظامی جهاد اسلامی در حمله پهپادهای اسرائیل کشته شده است.

سازمان جهاد اسلامی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: «دشمن جنگ را با مردم ما آغاز کرده است. همه ما باید از خود دفاع کنیم. اجازه نمی‌دهیم دشمن به سیاست خود با هدف آسیب رساندن به مقاومت ادامه دهد.»

این حملات همزمان با حضور زیاد نخاله، دبیر کل جهاد اسلامی در تهران انجام شده است. او در مصاحبه با شبکه المیادین در واکنش به حمله‌های اسرائیل گفت: «در این نبرد خط قرمزی وجود ندارد و تل‌آویو زیر ضربات موشک‌ها قرار خواهد گرفت.»

وزیر دفاع اسرائیل اما هشدار داده است که هر کسی شهروندان اسرائیلی را تهدید کند، آسیب می‌بیند.

بر اساس گزار‌ش‌ها، سامانه گنبد آهنین اسرائیل در برخی نقاط این کشور فعال شده‌ است.

پیش از این حمله‌ها، رسانه‌ها گزارش داده بودند در روزهای اخیر ارتش اسرائیل با پرواز پهپادهای مسلح بر فراز نوار غزه در تلاش بوده تا کوشش‌های گروه جهاد اسلامی برای هر گونه حمله احتمالی به اسرائیل را خنثی کند.

جهاد اسلامی روز گذشته شرایط خود را برای بازگشت آرامش به مرزهای دو طرف اعلام کرد اما اسرائیل با این شرایط مخالفت کرد.

از اواخر ماه مارس، نیروهای امنیتی اسرائیل به دنبال مجموعه‌ای از حملات فلسطینی‌ها و اعراب اسرائیلی در اسرائیل و کرانه باختری که طی آن حدود ۲۰ نفر، عمدتا غیرنظامی، جان خود را از دست دادند، عملیات تقریباً روزانه‌ای را در کرانه باختری انجام می‌دهند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy