Sunday, Aug 14, 2022

صفحه نخست » همه چیز قابل معامله است! سلمان رشدی که رقمی نیست! ابوالفضل محققی

Abolfasl_Mohagheghi.jpgسلمان رشدی باید این روز را پیش بینی می کرد. چرا که پدیده ای بنام تحجر دینی را خوب می شناخت .اما او نویسنده است!ناگزیر از نوشتن باید که که بگوید و بنویسد! هر چند ده سال در سختی ودلهره زندگی کند .اما باید بنویسد!

"اگر به گذشته بروم و با سلمان نوجوان صحبت کنم به او می گویم سختی بزرگی پیش رو داری ، برای ده سالی که ایام خوبی از عمرت نیست ، آماده باش !"سلمان رشدی
او سختی پیش رو در تقابل با جاهلیت را بخوبی درک میکرد. چرا که میدانست طبق گفته خمینی "اسلام با خون رشد پیدا کرد خون و با شمشیر و با اسلحه اسلام را پیش برد. بله، ما مرتجع هستیم. شما روشن‌فکر هستید. شما روشن‌فکرها می‌خواهید که ما به ۱۴۰۰ سال قبل برنگردیم. شما می‌ترسید اگر ما جوانان را مثل ۱۴۰۰ سال قبل تربیت کنیم که با جمعیت کم دو امپراطوری بزرگ را به باد داد."
حال تربیت شدگان جمهوری اسلامی در دل امپراطوری امریکا چاقو بر گلوی او می زنند.
برای نویسنده ای بزرگ وخلاق در تقابل با تفکرهار شده از قدرت خمینی که برای هر کار بزرگ یا کوچک افرادی که قداست اسلام را زیر سوال ببرند فتوا صادر می کرد.نمی توانست این مطلب روشن نباشد! اما زندگی پنهان وگذران دوراز مردم وجامعه برای نویسنده خلاقی چون سلمان رشد حکم آب وماهی دارد. از این روست که می گوید ده سال "سخت گذشت" او ناگزیر از دیدن مردم وسخن گفتن است.
گریه آور است!خنده داراست! بسیار ترسناک است! دیدن فتوای خمینی و فرمان دادن اوبر قتل کسی که اوشین هنرپیشه ژاپنی را بر "فاطمه"ترجیح داده بود.
در هفتم بهمن ۱۳۵۸ برنامه‌ای از رادیو پخش شد و مصاحبه‌شونده گفت "اوشین"، زن سخت‌کوش سریال ژاپنی "روزهای زندگی" را الگوی خود می داند. او "فاطمه زهرا"، دختر پیامبر اسلام را به عنوان الگو ذکر نکرد، فردای آن روز، خمینی در نامه‌ای به "محمد هاشمی"، رییس وقت صداوسیما دستور اخراج و تعزیر [شلاق] او و دست‌اندرکاران برنامه را داد: "در صورتی‌که ثابت شود قصد توهین در کار بوده است، فرد توهین‌کننده محکوم به اعدام است. " با همین راحتی!مثل آب خوردن .
در چنین روزهائی با چنین تفکری است که قتل عام زندانیان سیاسی در سال شصت وهفت با حکم خمینی آغاز می شود." کسانی که در زندان‌های سراسر کشور بر سر موضع نفاق خود پافشاری کرده و می‌کنند محارب و محکوم به اعدام می‌باشند."
فتاوی خمینی بر قتل عام از همان لحظه برخاستن از پاریس ونشستن در بهشت زهرا آغاز می شود. قتل عام های پشت بام مدرسه رفاه تا اعدام های کردستان.
حکومتی که هر آخوندی بخود حق فتوا می دهد وده ها نویسنده،شاعر ،مترجم زیرلوای این فتوا ها در جریان قتل های زنجیره ای کشته می شوند از" محمد مختاری تا میر اعلائی ."
تمام پیکر این حکومت این جمهوری غرق در خون است.خون زبان ها ی بریده شده وقلم های شکسته اما آزادیست که خمینی حکم برکشتن و شکستن آن ها داد.
مسلما ترور سلمان رشدی آخرین ترور نخواهد بود. چراکه هنوز در تفکر بسیاری سال های شصت سال های طلائی امام بود.دردا که ما نیزدر سال های طلائی شصت مهر تائید بر کارهای خمینی زدیم وبرای او" خط امام " بخوان جاده امام ترسیم کردیم .قتل عام ها را لازمه هر انقلاب مردمی توجیه نمودیم وچشم براعدام سعید سلطان پور ها وگرجی بیانی ها بستیم.
هنوز امام خوابیده در تفکر "هادی مطر "ها جولان می دهد. امکان می سازد تغذیه اش می کند. چاقو بر کفش می نهد وگردن می زند! با حمایت مالی جمهوری اسلامی خبرنگار مخالف را از فرانسه می رباید به ایران می آورد واعدام می کند. بی آن که آب از آب در امپراطوری اروپا، بخصوص فرانسه تکان بخورد .
خاشقچی روزنامه نگار به فتوای ملک سلمان قیمه قیمه می شود.بی آن که امپراطوری غرب خم به ابرو بیاورد. امپراتوری عثمانی شلتاق می کند حق السهم می گیرد فراموش می کند.
امروزژورنالیست مخالف روس به رگبار بسته می شود. دیروز به حکم استالین به سبیری تبعید می گردد و یا گلوله در مغز خود می نشاند.اما دیروز کسی بر استالین خرده نگرفت و امروز کسی بر پوتین غرض نمی گیرد.
گویا همیشه چنین بوده !از یزدی لب دوخته کشته شده به آمپول هوا تا میرزاده عشقی به گلوله بسته شده !
حمله تروریست اسلامی به سلمان رشدی اولین نیست! آخرین هم نخواهد بود!یک چرائی تاریخی بزرگ که گویا جوایش را باید در خود ودر حکومت های ایدولوژیک تکیه داده به پول وقدرت و جهان استوار شده بر منافع قدرت های بزرگ جستجو کرد.
در دولت فخیمه انگلیس که حاضر به پرداخت هزینه محافظت سلمان رشدی نشد .او ناگزیرا به امریکا رفت ! همه چیز معامله کردنی است!حتی قتل عام یک ملت! نویسنده که رقمی نیست!



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy