Friday, Aug 19, 2022

صفحه نخست » مهمانداران هواپیما کجا می‌خوابند؟

ورود به این قسمت‌ها برای مسافران ممنوع است

ایندیپندنت فارسی - خدمه پرواز همیشه آراسته و با لبخند تصویر شده‌اند، اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که در پروازهای طولانی که مسافران ساعت‌ها روی صندلی خود می‌خوابند، برنامه مهماندارها و کادر پرواز برای استراحت چیست؟

sleepQ.jpgدر حالیکه مسافران در برخی خطوط هوایی از مزایای صندلی‌های تخت‌خواب‌شو بهره می‌برند، برای مهمانداران هواپیما تنها صندلی‌های کوچک تاشو در قسمت‌هایی از کابین تعبیه شده است. اما این بدان معنی نیست که آن‌ها باید ساعت‌ها روی همین صندلی ناراحت بنشینند.

به گزارش «بیزنس اینسایدر»، در بخش عقب هواپیماهای غول‌پیکر محفظه‌های کوچکی وجود دارد که مهمانداران زمان استراحت خود را در آن می‌گذرانند. این محفظه‌ها «محل استراحت خدمه» نامیده می‌شوند و مهمانداران در زمان فراغت از کارها و مسئولیت‌های خود، برای استراحت به آنجا می‌روند.

ورود به این قسمت‌ها برای مسافران ممنوع است و راه‌های ورودی آن‌ها نیز به شکلی طراحی شده است که شاید کسی حتی متوجه وجود آن‌ها هم نشود.

محل استراحت خدمه اغلب در قسمتی در سمت بالا و پشت بخش صندلی‌های ارزان‌قیمت قرار دارد و مسافران اغلب بدون اینکه کنجکاو شوند، از کنار نردبان کوچک و تابلو آن که با عبارت «فقط خدمه» علامت‌گذاری شده است، می‌گذرند.

مطالب بیشتر در سایت ایندیپندنت فارسی

مکان این کابین منطقی است، زیرا از دید مسافران پنهان است.

اغلب این محفظه‌ها هیچ دریچه یا صندلی‌ای ندارند و فقط برای خوابیدن طراحی شده‌اند.

هر تخت مجهز به یک بالش و پتو است که یک کمربند ایمنی دور آن بسته می‌شود.

حتی مهمانداران هواپیما نیز باید از علامت «کمربند ایمنی» پیروی کنند: در صورت بروز تلاطم در حرکت هواپیما، بستن کمربند ایمنی در تخت‌خواب الزامی است.

اما غیر از بالش، پتو و چراغ مطالعه، تخت‌خواب‌ها فاقد هر نوع لوازم سرگرمی‌اند. صفحه نمایش‌هایی نیز که در داخل هواپیما برای مسافران وجود دارد، در هیچ جای بخش استراحت خدمه یافت نمی‌شود، زیرا خطوط هوایی می‌خواهند کارکنانشان از این فضا تنها برای هدف مورد نظر خود استفاده کنند: استراحت. فیلم‌ها یا برنامه‌های تلویزیونی می‌توانند استراحت را مختل کنند.

هر تخت با پرده‌هایی از دیگر تخت‌ها جدا می‌شود. مهمانداران همچنین می‌توانند با استفاده از گوشی تلفنی که داخل اتاق استراحت قرار دارد، با سایر خدمه ارتباط برقرار کنند.

خلبان‌ها نیز محل‌های استراحت خود را در سمت جلو هواپیما در نزدیکی کابین خلبان دارند. محل استراحت آن‌ها هم زیاد راحت‌تر از مهمانداران نیست.

به دلیل مقررات قانونی استراحت، پروازهای درازمدت بدون این مکان‌های ویژه استراحت امکان‌پذیر نخواهد بود. پروازهای بسیار طولانی، مانند پروازهای بین سنگاپور و ایالات متحده، ممکن است بیش از ۱۸ ساعت طول بکشد و خدمه پرواز ملزم‌اند که در این مدت به صورت شیفتی کار کنند.

این مکان‌های استراحت ممکن است به اندازه صندلی‌های تخت‌خواب‌شو در بخش تجاری (Business Class) لوکس و راحت نباشد، اما حریمی خصوصی و مهلتی کوتاه برای فراغت از کار فراهم می‌کند.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy