Tuesday, Aug 23, 2022

صفحه نخست » بوی کباب و تحریک شامه شهبانو فرح! کوروش مختاری

Kourosh_Mokhtari.jpgچهل و چهار سال حکومت جمهوری ولایت فقیه و پس رفت‌های متوالی ایران در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی و حتی مردمسالاری، جای هیچگونه دفاعی از حکومت فعلی را نگذاشته است، که مدافع اصل ولایت فقیه باشیم! و دولت فعلی را هم اگر بی کفایت ترین و نالایق ترین دولت جهان ندانیم، جزو یکی از بدترین نوع حکومت هاست که با ترکیب دیکتاتوری دینی، معجون غیر قابل وصفی از خودکامگی و فساد را به خورد ملت داده است.

تحمیل نظر و اراده یک فرد و یا یک گروه اقلیت، به ۸۰ میلیون ایرانی و سکانداری بی لیاقت ترین مدیران و تصمیم گیران، از ویژگی‌های بارز حکومت فعلی ایران است و اعتراضات مکرر مردم و روشنفکران و حجم بالای زندانیان سیاسی و روزنامه نگاران، نشانه بارز سو مدیریت حکومت فعلی است، اما ناراضایتی از حکومت فعلی را نمی‌توان به رضایت از حکومت پهلوی تفسیر کرد که ملکه در غربت، برای بازگشت به کاخ سعد آباد در حال بستن چمدان‌هایش هست!
گویی ۴۴ سال زندگی در غربت و تنهایی، مجال تفکر و اندیشیدن را از خانم شهبانو دیبا سلب کرده که بدی‌های حکومت آخوندی را، به حساب خوبی‌های خودشان گذاشته است! اگر مقصر اصلی شرایط امروز ایران را هم خاندان پهلوی ندانیم، نقش پدر و پسر پهلوی در شرایط به وجود آمده، کمتر از آخوندها نیست.
شعار "رضا شاه روحت شاد" بیش از آنکه نشان از رضایت مردم از عملکرد رضا شاه پهلوی محسوب شود، نشان از نارضایتی مردم از حکومت آخوندی است! نه اینکه دوران حکمرانی رضا شاه گل و بلبل بوده است! نه کسی می‌تواند منکر خدمات رضا شاه باشد و نه می‌توان از جنایت‌ها و قتل و ارعاب مخالفان توسط رضا شاه و دیکتاتوری مطلقه‌اش، چشم پوشی کرد.
اما پرسش اصلی این است که چگونه شهبانو به این نتیجه رسیدند که مردم ایران آماده بازگشت به حکومت پادشاهی هستند؟
آیا از چند بار سر دادن شعار " رضا شاه روحت شاد" به این نتیجه رسیدند، یا اینکه قرار است در یک انتخابات آزاد، مردم ایران حکومت پادشاهی را برگزینند و شهبانو ذهن خوانی و پیشگویی کردند!؟
بر فرض محال، اگر هم در یک انتخابات آزاد، مردم ایران حکومت پادشاهی را برگزینند، چرا خاندان پهلوی؟ و چرا مثلا بازماندگان قاجار و زند و صفویه نه؟ و یا چرا خون و نژاد برتر دیگری از مردم ایران، برای پادشاهی، شناسایی نکنیم!؟ (همان کاری که رضا خان میرپنج در یکصد سال پیش انجام داد!)
و یا اینکه در صورت انتخاب مجدد خاندان پهلوی به پادشاهی، شازده محترم چگونه پادشاهی خواهند بود؟ از نوع پادشاهی مشروطه؟ و یا از نوع محمد رضا شاهی که حتی معاون وزرا و مدیر کل‌ها را انتخاب می‌کرد؟!
زمانی می‌توان مشروطه خواهی و مشروطه طلبی شازده را باور کرد که پیش از به قدرت رسیدن، تخلفات مکرر و متوالی پدر مرحوم از قانون مشروطه را توجیح و کتمان نکند! و مخالفان و منتقدین خاندان پهلوی را اجنبی و مزدور حکومت آخوندی نخواند!
شهبانوی مخلوع!
چگونه مدعی دموکراسی خواهی هستید که از ینگه دنیا، برای مردم ایران هم ملکه انتخاب می‌کنید و هم شازده، بی آنکه نظر اکثریت مردم را جویا شوید؟ چگونه مدعی مردمسالاری و مدافع حقوق بشر هستید که تاکنون درباره جنایت‌های همسر و پدر همسر محترمتان، تاکنون حرفی نزدید!؟
مگر اعدام خسروگلسرخی، کرامت دانشیان، دکتر فاطمی و هزاران روشنفکر و معترض در حکومت همسر شما صورت نگرفت؟ مگر قتل ناجوانمردانه بیژن جزنی و همرزمانشان در تپه‌های اوین در دوران طلایی حکمرانی شاه مخلوع! صورت نگرفت! چرا تاکنون یکبار این اقدام فجیع را محکوم نکردید؟ آیا تیرباران زندانیانی که به حبس محکوم شده بودند، جنایتی کم تر از اعدام‌های سال ۶۷ محسوب می‌شود که شما ژست مدافع حقوق بشری به خود می‌گیرید؟!
شما که با دیدن فقر و محرومیت در گوشه کنار ایران، اشک تمساح می‌ریزید و با مردم درد کشیده، همدردی می‌کنید، بفرمایید برای رفع محرومیت در آن دوران چه کردید؟ با میلیاردها دلار درآمد هنگفت نفت، به ویژه در دهه پنجاه، برای محرومیت زدایی از روستاها و مناطق محروم چه کردید؟ مگر جز این است که با تقسیم اراضی و انقلاب سفیدتان، کشاورزی را نابود و بسیاری از روستاییان را روانه شهرها کردید و حاشیه نشینی را ایحاد کردید؟! فکر نمی‌کنید بسیاری از محرومیت‌ها، میراث باقیمانده از حکومت پهلوی است که میلیاردها دلار برای واردات کالاهای الکترونیکی و خودرو و... هزینه می‌کرد، که نه برقی برای استفاده از آن‌ها داشت و نه جاده‌ای برای راندن خودروها!
شهبانو، ظاهرا فراموش کردید که حکومت شما، حتی فردی مانند دکتر عالیخانی و دکتر امینی که خود را صاحب نظر می‌دانستند و مانند هویدا بله قربان گو نبودند را، بر نمی‌تابید!
آیا شاه فقید شما! نبود که با کمک مزدوران داخلی و خارجی حکومت مردمی دکتر مصدق را سرنگون کرد؟ که پس از هفتاد سال، هنوز هم آشوب و راهپیمایی صدها لات و چاقوکش را قیام مردم ایران می‌خوانید!
اگرچه من هم به مانند شما رویداد ۲۸ مرداد را کودتا آمریکایی نمی‌خوانم، اما در ۲۵ مرداد ۱۳۳۲، محمد رضا شاه پهلوی بر خلاف نص صریح قانون مشروطه، حکومت مردمی دکتر مصدق را با پشتیبانی اجنی‌ها برکنار کرد و از آن تاریخ، رسما به یک دیکتاتوری که در جزئی ترین امور مملکت دخالت می‌کرد، تبدیل شد!
آیا فساد فراگیر خاندان پهلوی و پورسانت گیری گسترده شازده‌ها و وابستگان به دربار را فراموش کردید؟ ژنرال معروف به ده درصدی (ارتشیبد طوفانیان) در دستگاه حکومت همسر شما چکاره بود؟ آیا رانت و دزدی‌های بی حد و حساب امثال دکتر ایادی و هژبر یزدانی دور از چشم شما و همسرتان بود؟!
نمی‌توان منکر خدمات محمد رضا شاه پهلوی هم به کشور شد، اما رشد اقتصادی و شکل گیری صنعت در ایران، بویژه دهه چهل، مرهون تلاش امثال دکتر عالیخانی، دکتر یگانه و مهندس نیازمند بود که حکومت چاپلوس پسند شما، آنها را هم تحمل نمی‌کرد!
شازده شما که بیش از ۵۰ سال است قبای ولیعهدی بر تن کرده و لاف وطن دوستی و فساد ستیزی‌اش گوش همه را کر کرده است، یکبار برای همیشه، جهت تنویر افکاری عمومی و نسل ما که تربیت یافته دامن جمهوری اسلامی هستیم!، توضح دهند هزینه‌های ۴۴ ساله زندگی اشرافی خود و وابستگانش در غربت را، از چه راهی تامین می‌کنند؟ آیا هزینه زندگی شما و اطرافیان را آمریکایی یا انگلیسی‌ها تامین می‌کنند؟ که اگر این است، بر فرض به قدرت رسیدن دوباره شما، دِین‌شان را چگونه قرار است پرداخت کنید؟! و یا اگر از پس اندازهای شاه مخلوع امورات خود را می‌گذرانید، بفرمایید یک پادشاه مشروطه وطن پرست پاکدست!، مگر چقدر حقوق ماهیانه می‌گرفت که دو نسل بعدی هم با پس اندازش شاهانه زندگی می‌کنند!!؟
خانم فرح دیبا!
اگر در دوره تحصیلات خود در فرانسه نیاموختید و یا از سرنوشت همسرتان درس نگرفتید، حداقل از ۴۴ سال زندگی در غربت و در مهد دموکراسی!! بیاموزید که مردم ایران به قیم نیاز ندارند! ممکن است سالهای سال، با حکومت‌های دیکتاتوری و خودکامه مبارزه کنند، اما نیک می‌دانند که بین دیکتاتورها، خوب و بد وجود ندارد و در این بین فرقی بین تاج و عمامه نیست!
به قول معروف: " خاک می‌خوریم، اما خاک نمی‌دهیم! " عمامه بر نمی‌داریم تا تاج بگذاریم! می‌جنگیم تا حکومت فعلی را وادار به اصلاح کنیم! مبارزه می‌کنیم تا حقم مان، که دخالت در سرنوشتمان است را پس بگیریم و اگر هر حکومتی تن به اصلاح نداد، همانند شاهی که بیرون‌اش کردیم، دیکتاتورهای بعدی را هم بیرون خواهیم کرد!
ایران فردا، ایران آزاد، جای نسرین هاست، جای تاج زاده هاست، جای میردلهاست!
خانم فرح دیبا، شما و فرزندانتان هم می‌توانید در سرنوشت آینده ایران مشارکت کنید اما بدون القاب و برتری خونی!

کوروش مختاری



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy