Sunday, Aug 28, 2022

صفحه نخست » تنها سه سال زندان، احکام متهمان پرونده برج متروپل آبادان

metropol.jpgرادیو فردا - سخنگوی قوه قضائیه ایران روز سه‌شنبه هشتم شهریور در یک نشست خبری در خصوص آخرین وضعیت پرونده فروریزی برج متروپل آبادان گفت که رای پرونده صادر شده است.

مسعود ستایشی اظهار داشت: براساس احکام صادره، متهم اصلی حسین عبدالباقی، ۷۵ درصد مقصر بوده و دیه اولیای دم از اموال او که پیشتر توقیف شده، تادیه می‌شود.

سخنگوی قوه قضائیه در خصوص جزئیات احکام صادر شده نیز گفت به میزان تقصیر، هر کدام از متهمین به پرداخت دیه کامل زن مسلمان در حق اولیای دم و پرداخت دیه کامل مرد مسلمان محکوم شده‌اند.

به گفته او، این پرونده ناظر بر اتهامات ۲۱ نفر از جمله شهردار اسبق، سابق و فعلی آبادان و نماینده سازمان نظام مهندسی بود.

آقای ستایشی همچنین گفت هر کدام از متهمین به سه سال حبس تعزیریِ درجه ۵ با احتساب ایام بازداشت و انتشار اسامی‌شان، دو سال انفصال از خدمات دولتی، دو سال منع اشتغال و لغو پروانه اشتغال و محرومیت از عضویت در نظام مهندسی محکوم شده‌اند.

به گفته سخنگوی قوه قضائیه، احکام پرونده متروپل تا ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ که روز سه‌شنبه هشتم شهریور است قابلیت تجدید نظر دارد و در صورت قطعیت اجرا خواهد شد.

برج متروپل با وجود هشدارهای پیاپیِ چندماهه درباره عدم استحکام ساختمان به دلیل تخلفات صورت‌گرفته در ساخت آن، روز دوم خرداد امسال به‌‌طور ناگهانی فرو ریخت و ۴۱ نفر را کشت که از میان آن‌ها ۱۶ نفر از جمله کارگران حاضر در ساختمان بودند.

این ساختمان ۹ طبقه تجاری، پزشکی، اداری در فضایی با بیش از شش هزار مترمربع توسط هلدینگ عبدالباقی در سال ۱۳۹۸ ساخته و از سوی استاندار وقت خوزستان افتتاح و به بهره‌برداری رسیده بود.

هنگام فروریختن برج متروپل موضوع فساد و روابط پشت‌پرده ساخت این مجتمع تجاری با مقامات شهری و استانی بارها مطرح شد و مردم آبادان نیز در واکنش به این موضوع تجمعات اعتراضی برگزار کردند، اما این اعتراضات توسط نیروهای امنیتی و نظامی سرکوب شد.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy