Thursday, Sep 1, 2022

صفحه نخست » اسرائیل پیش از فرود هواپیمای ماهان باند فرودگاه را بمباران کرد

mahan090122.jpgکیهان لندن - در سوریه چهارشنبه شب ۳۱ اوت (۹ شهریور) جنگنده‌های اسرائیل فرودگاه دمشق و حلب را زیر آتش گرفتند.

منابع عربی گزارش دادند حمله به این فرودگاه‌ها از فرود هواپیمای باربری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رخ داده است. محموله این هواپیما تسلیحات نظامی بود.

منابع العربیه در سوریه گزارش داد که این حملات با هدف جلوگیری از فرود دو هواپیمایی که از ایران پرواز کرده بودند انجام شد.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که ۴ موشک اسرائیلی باند فرودگاه بین‌المللی حلب و انبارهای اطراف آن را هدف قرار دادند که منجر به آتش سوزی و انفجار شد. احتمال می‌رود انبار سوخت و مهمات متعلق به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بوده است.

هنوز تلفات دقیق این حملات مشخص نیست اما خبرگزاری رژیم سوریه (سانا) ادعا کرد که پدافند هوایی ارتش در حال پاسخگویی به حمله اسرائیل در آسمان دمشق و حومه آن بوده و موفق شده تعدادی از آنها را ساقط کند.

همچنین گزارش شد هواپیماهای اسرائیل بزرگراه دمشق- درعا و اهدافی در جنوب دمشق را نیز هدف قرار دادند.

رسانه‌های سوریه بمباران فرودگاه حلب را تأیید کردند، اما گفتند که خسارات محدود و فقط مادی بود.

گفته شده باند فرودگاه حلب پیش از آنکه هواپیمای «ماهان ایر» روی آن فرود آید بمباران شد و شدت انفجارها به حدی بود که باند دیگر قابل استفاده برای فرود هواپیما نبود و این هواپیما مجبور شد به سمت فرودگاه دمشق تغییر مسیر دهد که قبل از به زمین نشستن، باند این فرودگاه نیز بمباران شد.

برخی منابع غیررسمی ادعا کردند این هواپیما در نهایت در دمشق فرود آمده است.

یک هفته پیش از این مواضع سپاه پاسداران و ارتش رژیم اسد در طرطوس و حماه نیز هدف قرار داده شد.

👈مطالب بیشتر در کیهان لندن

حملات ارتش اسرائیل به مواضع سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شبه‌نظامیان مورد حمایت جمهوری اسلامی در شرایطی تشدید شده که روسیه سیستم پدافند S-300 را برای استفاده در جنگ اوکراین از سوریه خارج کرده است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy