Saturday, Sep 3, 2022

صفحه نخست » "همکاری آقازاده رستم قاسمی با مشاور بازداشت شده او"

vazir_090322.jpgایران اینترنشنال - یک نماینده مجلس در ایران دلیل بستری شدن رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی در بیمارستان را فرار از پاسخگویی درباره بازداشت مشاور ویژه‌اش به اتهام دریافت رشوه ذکر کرد و تلویحا پسر قاسمی را نیز به همکاری با مشاور بازداشت شده او متهم کرد.

اردشیر مطهری، نماینده گرمسار، همچنین نوشت مشاور ویژه وزیر در یک زمین‌خواری در پردیس بومهن نقش داشته است.

مطهری در توییت‌هایی نوشت که رستم قاسمی «از زمان بازداشت مشاور و بازرس ویژه‌اش، به جای اینکه پاسخگوی ابهامات باشد روی تخت افتاده است.»

به گفته این نماینده مجلس، ماموران وزارت اطلاعات قاسم مکارم شیرازی، مشاور عالی و بازرس ویژه رستم قاسمی را «دقیقا سر قراری که برای دریافت رشوه به صورت یورو ترتیب داده بود، دستگیر کرده‌اند.»

محمد حسینی، معاون پارلمانی در دولت ابراهیم رئیسی، روز نهم شهریور بازداشت مشاور وزیر راه و شهرسازی را تایید کرد.

او اما گفته بود حاضر نشدن وزیر راه و شهرسازی بر سر کار خود ربطی به بازداشت این فرد ندارد و رستم قاسمی به علت مشکل جسمی به طور موقت در دفتر حاضر نشده است.

دو روز پیش از آن خبر بستری شدن رستم قاسمی و جراحی دیسک کمر او منتشر شده بود.

قاسم مکارم شیرازی که نامزد انتخابات مجلس از شیراز هم بود، در ویدیویی گفته است دهه شصتی‌ها نسل سوم انقلاب هستند و ورودشان به عرصه مدیریت، کشور را نجات می‌دهد.

نماینده گرمسار در مجلس اما در توییت‌های خود به صورت تلویحی گزارش‌های منتشر شده درباره فعالیت اقتصادی پسر رستم قاسمی و همچنین نقش داشتن نزدیکان وزیر راه و شهرسازی در یک شبکه زمین‌خواری در پردیس بومهن را نیز مطرح کرد.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

او نوشت: «... از آقازاده چه خبر؟ از جعفری و درویش زاده چه خبر؟ از تربتی و یوسف پورآذر در خصوص زمین‌های پردیس بومهن چه خبر؟»

در گزارش‌های منتشر شده در فضای مجازی آمده است که قاسم مکارم شیرازی با پسر رستم قاسمی یک صرافی تاسیس کرده بودند.

بر اساس این گزارش، قاسم مکاری شیرازی همچنین یک شبکه زمین‌خواری در پردیس را با همکاری دو نفر به نام‌های تربتی و یوسف‌ پورآذر شکل داده است.

نام رستم قاسمی، وزیر نفت دولت محمود احمدی‌نژاد و وزیر راه و شهرسازی دولت رئیسی، در پرونده بابک زنجانی نیز مطرح شده بود و مهدی شمس، متهم ردیف دوم این پرونده، گفته بود که زنجانی با وزیر نفت «سابقه دوستی» داشت.

امیرعباس سلطانی، نماینده مجلس نهم نیز سال ۹۴ گفته بود رستم قاسمی بوده که بابک زنجانی را به جلسه‌ای با پنج عضو دیگر کابینه برده و در این جلسه، مجوز فروش نفت به بابک زنجانی داده شده است.

به گفته سلطانی، بابک زنجانی در جلسه کمیسیون انرژی مجلس گفته بود رستم قاسمی او را به محلی که جلسه «چهار وزیر دیگر به همراه رییس کل بانک مرکزی» برگزار می‌شد، دعوت کرده و پس از پایان آن جلسه به او گفته: «شما می‌توانید یک قرارداد نفتی ببندید.»

رستم قاسمی پس از دولت احمدی نژاد معاون اقتصادی نیروی قدس سپاه پاسداران بود.

او پیش از وزارت نفت نیز فرمانده قرارگاه خاتم الانبیای سپاه پاسداران بود.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy