Wednesday, Sep 7, 2022

صفحه نخست » رستم قاسمی: حالا که ایران‌اینترنشنال لو داده، واقعیت را می‌گویم

ghassemi_090722.jpgرستم قاسمی و تعمیر ۹ هواپیمای روسیه

ایران اینترنشنال - وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی از تعمیر ۹ هواپیمای روسیه در ایران خبر داد و گفت قرار نبوده این خبر علنی شود اما به دلیل افشای آن از سوی ایران‌اینترنشنال، آن را اعلام می‌کند.

رستم قاسمی در یک برنامه تلویزیونی گفت که ایران «از نظر تعمیر هواپیما» در وضعیت «بسیار خوبی» قرار دارد.

او اضافه کرد: «قرار نبود این را اعلام کنم اما از آنجایی که ایران‌اینترنشنال این موضوع را لو داده، می‌گویم که امروز با دانش متخصصان ایرانی، ۹ فروند هواپیمای روسی در ایران در حال تعمیر است.»

ایران‌اینترنشنال پنجم مرداد ماه بر اساس گزارش خبرگزاری روسی تاس و خبرگزاری‌های ایران خبر داده بود در میانه جنگ اوکراین، جمهوری اسلامی کمک لجستیکی به روسیه را افزایش داده است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

میر اکبر رضوی، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، روز سه‌شنبه چهارم مرداد خبر داده بود قرارداد «صادرات قطعات و تجهیزات تولید شده در ایران به روسیه و همچنین انجام امور تعمیراتی و پشتیبانی فنی هواپیماهای روسیه از سوی مراکز تعمیراتی کشور» امضا خواهد شد.

او همچنین از امضای یادداشت‌ تفاهم میان ایران و روسیه برای افزایش پرواز میان دو کشور به ۳۵ پرواز در هفته خبر داده بود.

خبرگزاری اینترفکس در فروردین ماه به نقل از وزارت ترابری روسیه گزارش داده بود ۷۸ هواپیمای این کشور در خارج از کشور توقیف و ضبط شده‌اند.

مسکو همچنین اعلام کرده بود «تجربه ایران» در زمینه فعالیت شرکت‌های هواپیمایی در وضعیت مشابه، راهنمای روسیه است.

ماه گذشته تعدادی از مقام‌های آمریکایی نسبت به ارسال تجهیزات نظامی به ویژه پهپاد از ایران به روسیه برای استفاده در جنگ علیه اوکراین هشدار دادند.

هفتم شهریور نیز روزنامه واشینگتن‌پست و شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده بودند که روسیه نخستین محموله پهپادهای رزمی ایران را دریافت کرده اما مشکلات و نقایص این پهپادها نارضایتی مسکو را در پی داشته است.



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy