Saturday, Sep 17, 2022

صفحه نخست » علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران پس از مدتی غیبت دیده شد

kham_banner.jpgدر تصاویری که در سایت رسمی خامنه‌ای دیده می‌شود، رهبر جمهوری اسلامی ایران در مراسم عزاداری روز شنبه به‌سان روالی که پس از شیوع ویروس کرونا داشته‌، ماسک بر صورت گذاشته‌است

***

یورونیوز - پایگاه اینترنتی رهبر ایران روز شنبه با اعلام برگزاری مراسم عزاداری روز اربعین چند عکس از حضور علی خامنه‌ای در این مراسم منتشر کرد.

روزنامه نیویورک تایمز روز جمعه در گزارشی به نقل از چهار منبع آگاه خبر داده بود که رهبر ایران در بستر بیماری است و اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

001.jpg002.jpgشایعات پیرامون وضع جسمی رهبر ۸۳ ساله ایران به دنبال عدم دیدار اعضای مجلس خبرگان با او در پایان اجلاس این مجلس مطرح شد. اعضای خبرگان که هر شش ماه یک بار نشست برگزار می‌کنند پیش از این هر بار در پایان اجلاس‌های خود با علی خامنه‌ای دیدار کرده بودند.

در گزارش روز شنبه پایگاه اینترنتی رهبر ایران آمده که وی پیش از ظهر در «حسینیه امام خمینی» در مراسم عزاداری «هیات‌های دانشجویی سراسر کشور» شرکت کرده است. در عکس‌ها و ویدئوهای منتشرشده از مراسم روز شنبه علی خامنه‌ای از ماسک استفاده کرده است. او در مراسم روز شنبه به مدت چند دقیقه به صورت سرپا و ایستاده میکروفون به دست برای شرکت‌کنندگان درباره اربعین سخنرانی کرد.

👈مطالب بیشتر در سایت یورونیوز

علی خامنه‌ای برخلاف دیگر مقامات ارشد ایران تاکنون به مرگ مهسا امینی، زن ۲۲ ساله‌ای که پس از بازداشت از سوی گشت ارشاد جان باخت واکنش نشان نداده است.

از این مراسم ساعتی بعد ویدئویی هم منتشر شد:

***

ایران اینترنشنال - پس از انتشار گزارش‌هایی درباره عمل جراحی علی خامنه‌ای برای رفع انسداد روده، رسانه‌های ایران خبر دادند که روز شنبه یک مراسم عزاداری به مناسبت اربعین با حضور او برگزار شد.

سایت رهبر جمهوری اسلامی ضمن انتشار تصاویری اعلام کرد که مراسم «عزاداری هیات‌های دانشجویی» با حضور خامنه‌ای برگزار شده است.

در این مراسم، مسعود عالی سخنرانی و میثم مطیعی مداحی کردند. تصاویری نیز از ورود خامنه‌ای به این مراسم و حضور او هنگام سخنرانی و مداحی این دو منتشر شده است.

در چند روز گذشته خبرهایی درباره وضعیت نامناسب جسمی خامنه‌ای منتشر شده است.

در همین حال نیویورک تایمز به نقل از چهار منبع آگاه گزارش داد علی خامنه‌ای هفته گذشته پس از بیماری شدید و وخیم شدن حالش همه جلسات عمومی خود را لغو کرده و پس از عمل جراحی برای رفع انسداد روده، اکنون در بستر بیماری است.

مطالب بیشتر در سایت ایران اینترنشنال

طبق این گزارش، پزشکان رهبر جمهوری اسلامی از ضعف شدید خامنه‌ای و اینکه توان نشستن ندارد، نگران هستند.

با این حال، محمد مرندی، مشاور تیم‌ مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران و فرزند علیرضا مرندی از پزشکان خصوصی خامنه‌ای، در توییتی گزارش نیویورک تایمز را درباره بیماری شدید رهبر جمهوری اسلامی «فاقد هرگونه اعتبار» خواند.

با وجود برنامه قبلی اعلام شده، اعضای مجلس «خبرگان رهبری» برخلاف دوره‌های اخیر در پایان دهمین اجلاس رسمی خود در روز پنج‌شنبه ۱۷ شهریور با خامنه‌ای دیدار نکردند.

گزارش‌هایی نیز درباره لغو این دیدار منتشر شد اما خبرگزاری تسنیم اعلام کرد که برگزاری این دیدار از ابتدا در برنامه نشست مجلس خبرگان نبوده است.

با توجه به شفاف نبودن اطلاع‌رسانی درباره وضعیت جسمی علی خامنه‌ای، تاکنون بارها شایعاتی درباره وخامت اوضاع جسمی او و حتی مرگش منتشر شده اما هیچ رسانه و سازمان مستقلی قادر به تایید اطلاعات در این زمینه نبوده است.

بر اساس برخی گزارش‌های غیررسمی خامنه‌ای که اکنون ۸۳ ساله است به سرطان پروستات مبتلاست.

اواسط شهریور ۱۳۹۳، به طور رسمی اعلام شد که خامنه‌ای در یکی از بیمارستان‌های دولتی (بیمارستان رجایی)، تحت عمل جراحی پروستات قرار گرفته که بر اساس این گزارش، این عمل با موفقیت انجام شد.

همزمان با گزارش‌ها درباره بیماری خامنه‌ای، گمانه‌زنی‌ها درباره جانشینی او نیز پررنگ‌تر شده است.

در همین حال مجلس «خبرگان رهبری» در ایران در بیانیه پایانی خود در واکنش به گمانه‌زنی‌ها درباره موروثی شدن رهبری و جانشینی مجتبی خامنه‌ای نوشت که «شبهه‌افکنی» درباره آینده رهبری بی‌معناست و سابقه این مجلس «شایسته‌گزینی و انتخاب اصلح» است.

اجلاس مجلس «خبرگان رهبری» یک ماه پس از هشدار میرحسین موسوی، از رهبران اعتراض‌ها به نتایج انتخابات سال ۱۳۸۸ در ایران، درباره جانشینی موروثی رهبری در حکومت جمهوری اسلامی برگزار شد.

این چهره سیاسی که از بهمن ۱۳۸۹ در حصر خانگی است، در متنی که به عنوان مقدمه ترجمه عربی بیانیه‌های او منتشر شد، با اشاره به گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال رسیدن مجتبی خامنه‌ای به مقام رهبر بعدی جمهوری اسلامی نوشت: «زبان‌شان لال! مگر سلسله‌های ۲۵۰۰ ساله بازگشته‌اند که فرزندی پس از پدرش به حکومت برسد؟»



Copyright© 1998 - 2024 Gooya.com - سردبیر خبرنامه: info@gooya.com تبلیغات: advertisement@gooya.com Cookie Policy